marstall force en marstall fokkerijmeusli....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

marstall force en marstall fokkerijmeusli....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 13:50

Ik weet dat er al topics zijn maar open er een omdat ik specifiek foto's wil zien als vergelijkingsmateriaal.

Ik heb een 2,5 jarige drachtige E pony staan die volop groeit en daardoor erg mager is geworden.
Heb haar in november gekocht en wist niet dat ze drachtig is.

Nu was ik op zoek naar ander voer waarbij ze weet dikker word en veulen meer gaat groeien.
Nu kreeg ik lifeforce aangeraden maar dat vind ik wel heel duur.
Ook werd er marstall aangeraden en hoor en lees veel positieve dingen.

Nu heb ik al marstall fokkerijmeusli en marstall force besteld.

echter ben ik wel heel benieuwd naar foto's van VOOR gebruik van 1 van de 2 producten en NA gebruik.
Met name bij paarden/pony's die minder in conditie stonden.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:54

Ik voer al een hele tijd Marstall.
De oudste die hier staat is bijna 27 en die gaat in de winter op de Senior en sinds we dit doen, blijft hij prachtig mooi op gewicht +:)+ .
(in de zomer krijgt hij o.a. de Vito, omdat hij hb-gevoelig is).

Met de fokkerijmuesli heb ik dus geen ervaring wel met de muesli zonder haver, de vito, de exzeem, de senior en de force; hier een kudde met wat verschillende behoeften en ze doen het stuk-voor-stuk goed op Marstall.

Veel succes met je nieuwe aanwinst; hoop dat ze snel aankomt en de dracht voorspoedig verloopt!

Eilinora

Re: marstall force en marstall fokkerijmeusli....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 14:02

Avaluna heb je ook foto's van voor het gebruik en nu?

hoe is de algehele conditie vooruit gegaan?

Ik ben vooral benieuwd naar vergelijkings foto's.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:04

Geen jonge paarden die aan moeten komen, wel een oudje en die gaat ivm gevoelige darmen seme, etc. juist niet op brok/muesli. Daar gaat 2kg sp/bietenpulp en een emmer lucernemix (hartog) per dag in. Zeker de lucerne is voor een jong paard in de groei + drachtig een goede optie ivm eiwitten die ze ook voor het "bouwen" van het veulen nodig heeft. Marstall Force gebruik ik hier wel en dat bevalt me nog altijd goed.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:07

@Inowa: daar moet ik even naar op zoek. Tja, algehele conditie; 17 geloof je ook als je ziet hoe fit hij is.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:34

Die van mij kan ik wel foto's van laten zien. Is een combinatie van (100mL) olie, (2kg) marstall Cornmuesli, (1kg) luzerne en (100g) Force geweest voornamelijk. En onbeperkt hooi (rond de 25kg per dag). Tussen de foto's zit 6.5 maand. Op de eerste foto heb ik hem 7 dagen en ben ik nog zoekende, daar krijgt hij 28kg hooi en 400g cornmuesli.

Afbeelding

Afbeelding

Maar dus geen ervaring met de fokkerijmuesli.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:47

Geen ervaring met de fokkerijmuesli (heb een ruin :+ ), maar wel met de force. Hele positieve ervaring.
Die van mij was overigens altijd te dik en moest nodig afvallen. Conditie was dus veel minder, alleen niet schraal, maar juist dik.
Ik ging minder voeren, over van Pavo Vital, naar Metazoa en daarna Force, met daarbij een armere muesli omdat hij het anders niet eet. Daar moet je op de foto's dus even niet naar kijken. Maar wat ik wel merkte was zijn algehele conditie. Hij zat duidelijk beter in zijn vel. Vrolijk, mooi in zijn vacht, betere weerstand, lekker in zijn vel.

September 2013. Hier voerde ik Vital Complete, gemengd met Hippostar muesli.
Afbeelding

Mei 2014. Hij stond hier een maandje op de Metazoa. (en ja, ik had 'm afgebeuld :(:) )
Afbeelding

September 2014. Hier stond hij volgens mij een maandje op de Force, gemengd met Marstall Faser Light. De appeltjes spreken voor zich denk ik :D
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 15:01

Ze zien er beide idd beter uit.

warwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:13

Ik voer zelf marstall haver vrije muesli. Haar vacht glimt als een gek en ze doet het er zelf ook erg goed op. Met de andere 2 heb ik dan weer geen ervaring. Ik woon in een wijk waar iedereen bijna wel een variant krijgt van de marstall. Ik heb er nog geen slechte dingen over gehoord.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:20

Wel ervaring met fokkerijmuesli, veulenmuesli, veulenmix ( :$ ) en force, maar geen foto's van voor en na aangezien mijn merrie al jaren Marstall krijgt.
Alle drie de muesli's zijn smakelijk, mijn piepdoos at het goed. Paard kon het zogen goed aan, ondanks dat ze geen grote eter is. Meer dan 1,5 schep per keer at ze niet en als ze de kans kregen werd er gewisseld, moeder aan de veulenmuesli en veulen aan de fokkerij.
M'n 2,5 jarige (of 3 jarige, geboren 2012) krijgt nog tot ze het land op gaan veulenmuesli (1/2 schep) + freizeit (1/2 schep)+ force. De veulenmuesli krijgt ze om op gewicht te blijven tijdens der groeistuipen en ik wil een beestje wat niets doet niet op een sportmuesli (Corn, turnier) zetten om op gewicht te blijven.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:49

Heb ook een dragende merrie , weliswaar niet zo jong als die van jou TS .
Maar wel een met een voedings probleem !
Ik voer zelf balancer VS 200 met daarbij nu hartog Lucerne .
Omdat jou pony wat schraal is zou je er speedibeet pulp bij kunnen geven . Dat is een veilige gewichtsmaker .
De VS 200 kost 70 voor 18 kg en wordt naar je huis gestuurd .
Je zal zeggen duur. Maar je voert normaal 20 gram per 100 kg . In geval van dracht wat meer maar daar kan de verkoper je prima in adviseren

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:37

Ik ben erg tevreden over de Force.
Voer het nu twee jaar en mijn pony doet het erg goed op!
Ik zal even kijken voor foto's

Het grootste verschil is dat hij net als bij Amanda, veel beter in zijn vel zit.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 13:26

Dat is goed om te horen.

Is er ook iemand die het laat bezorgen?
Ik heb dinsdag besteld en volgens schema wordt het vandaag bezorgd maar heb geen melding of wat dan ook wanneer en of het vandaag wel komt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:21

Ik heb het voorheen wel laten bezorgen, met nieuwe tarieven niet meer. Inmiddels zit er een verkooppunt 1 minuut van stal. Ik kreeg van DPD altijd een mailtje als het kwam. Laat het al 2 jaar niet meer bezorgen dus het kan veranderd zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:42

Ik laat bezorgen, verdeel punt in de buurt vertikt het om de supplementen van marstall te leveren |o .
Ik bestel meestal hier : http://www.topdiervoeders.nl/ maakt eigenlijk niks uit met de site van marstall zelf en voor 1 zak kan de diesel er toch niet uit tov de transportkosten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 17:48

Nou ik had gemaild met marstall en kreeg mail terug dat ze gek genoeg wel andere producten die dinsdag aan dhl geleverd zijn kan traceren ,maar de mijne juist net niet en dat dhl zegt dat hij nog niet verwerkt is en ik het morgen dus pas
Zou krijgen.

Staat DHL net ineens aan de deur met mijn bestelling, alles zat in dozen en deze dozen werden opengesneden geleverd. ..blij dat het in dozen zat want die zijn behoorlijk beschadigd.
Producten zelf gelukkig niet.