Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rien10 schreef:En Metazoa Broxx, zou dat wat zijn. Ieder paard een schep in een zwarte bouw emmer, in het land, na het eten de emmers weghalen.
Mizora schreef:Marstall heeft riegels, de stalriegel en de weideriegel. Ze zijn wel wat harder dan die van Pavo, dus niet te breken, maar bij ons beviel hij goed toen we ze voerden. Tegenwoordig gebruik ik Marstall Force, daar hoeven ze ook maar 100g van.
http://www.marstall.nl/producten/plus-l ... duct_id=31
friesam schreef:rien10 schreef:En Metazoa Broxx, zou dat wat zijn. Ieder paard een schep in een zwarte bouw emmer, in het land, na het eten de emmers weghalen.
Dat werkt helaas niet.
De "baas" schrokt haar emmer leeg en de oude trage fries die 3 happen op heeft moet haar emmer afstaan.
Daarom zoek ik dus iets wat uit de hand te geven is.
Alleen daar als politieagent staan werkt niet met 5 paarden en 5 emmers.
rien10 schreef:Het ouderwetse haverzak idee zeg maar.
Koek voeren lijkt me makkelijker met 5 paarden als je het aan een ander moet uitbesteden.
jowien schreef:Maar was er een paard dat last had van de summerfit? Want als dat goed ging, zou ik het niet veranderen, het is zo makkelijk. Het zijn prima koeken voor de meeste paarden, alleen kunnen sommige paarden ze minder goed hebben. Maar dat is met andere soorten voer ook wel eens.
friesam schreef:rien10 schreef:Het ouderwetse haverzak idee zeg maar.
Koek voeren lijkt me makkelijker met 5 paarden als je het aan een ander moet uitbesteden.
Het zijn onze paarden en de paarden van schoonvader dus we wisselen de verzorging af.
En hij is van oude stempel een koek wil hij nog wel doen maar niet te veel "flauwekul"
Marije_jiplover schreef:Misschien een rare vraag, maar heb je zelf bij je paarden problemen gehad bij het voeren van Summerfit, dat je nu iets anders zoekt?
Of alleen omdat je van anderen hoort dat hun paarden er jeuk van krijgen?
Als je paarden het eerder goed gedaan hebben op de sunmerfit, waarom dan op zoek naar iets anders?
Een goed voer is een voer waar een paard het goed op doet. En dat zou ik niet veranderen, als er verder geen problemen zijn.
Mijn haflinger eet al 5 jaar allerlei producten van Pavo, zonder enige vorm van jeuk.
En hij is ook maar recreatiepony op leeftijd en koudbloed, typisch een dier dat 'van horen zeggen' 'absoluut jeuk moet gaan krijgen van Pavo'. Is dus niet het geval, hij glimt als een spiegel en doet t perfect, voor mij is er geen reden om van Pavo af te willen.