Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Natasjaa schreef:Eerste vraag die ik heb is wat is de bodembedekking in de stal?
jess2013 schreef:Nu vraag ik me af; is er geen verband mogelijk tussen de ontsteking in de tandwortels en de ontsteking in zijn hoeven?
mystery1980 schreef:zou zeker het voer even goed nakijken, toen mijn paard slechte kwaliteit kuil kreeg had hij ook hoefzweer na hoefzweer en uiteindelijk ook nog insuline resistentie. Ook erg kwetsbaar voor ontstekingen. Na verandering van stal en dus beter ruwvoer allemaal verdwenen. De hoefbevangenheid ben ik gelukkig ook net voor geweest.
Succes! jess2013 schreef:Bloedonderzoek op cushing was negatief. (Geen cushing dus). Ik had er inmiddels zelf op gerekend, dus dit was een tegenvaller. Ook het algehele bloedonderzoek (nieren, eiwitten, lever en spieren) geeft een normale uitslag. Frustrerend! Ze gaan nu nog een haaronderzoek doen (moet een pluk manen inleveren)... Heeft iemand verder nog ervaring met het een of ander op onderzoeksgebied? Bloed en rontgen dus al gedaan... verder ben ik hem nu biotone gaan bijgeven voor zijn hoeven en overwerg ik hoefschoenen om het vuil en zand weg te houden... (In de bak en op de wei)...