Onderbeet! Ervaringen gevraagt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Onderbeet! Ervaringen gevraagt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 21:10

Hoi!

Vandaag is de tandarts geweest bij mijn minishetlander.
Hierbij achter gekomen dat hij een flinke onderbeet heeft. Ik heb hiet nooit op gelet bij de koop en daarna is het mij nooit opgevallen. Nu gaat het slijten minder tot niet op bepaalde punten. Maar zal tot nu toe geen problemen gaan geven. Nu is hij nog jong dus kan nog veel veranderen.
Mijn vraag is, hebben jullie ervaring met paarden/ponys met onderbeet? Wat waren eventuele problemen, waar liepen jullie (paard) tegen aan? Zijn er maatregelen die jullie getroffen hebben?
Foto zal ik zo nog even proberen te uploaden.

korbakimmy8

Re: Onderbeet! Ervaringen gevraagt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 21:14

Hierbij de foto.

Afbeelding

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:19

Mijn paard heeft het precies andersom, maar is denk ik wel vergelijkbaar. Mijn paard heeft een overbeet. Ik laat 2 keer per jaar een tandarts erbij komen (Julius Peters) en hij slijpt de tanden die zelf niet afslijten. Paard is nu bijna 8 jaar en afgezien van wat knoeien met eten, heeft ze nergens last van. Als je het goed bij houdt, is het prima te doen; afgezien van de tandartskosten :-).
Ik weet niet precies hoe het zal gaan als ze ouder wordt, maar dat zien we dan wel!

Succes ermee!