Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
max66 schreef:ik lees niet hoeveel brok je geeft en of het paard buiten komt?!
. En vind 2 keer per dag hooi wel weinig. Hier krijgen ze 4 keer per dag. En wat is de reden dat je en basisbrok en muesli geeft. Persoonlijk zou ik 1 van de 2 schrappen. Een pony heeft in de regel niet veel krachtvoer nodig. max66 schreef:ze krijgt per dag dus 2,5 kilo brok.Dit is echt teveel hoor! Je bent dan aan het rijden tegen de brokken!
Ik heb ook zo'n "bloederig typje" (zoals ik al schreef) maar die doet het heel goed op onbeperkt hooi en maximaal een kilo basisbrok per dag.
Het is ook een (grote) e-pony... Die van mij heeft ook altijd de neiging tot invallen gehad, zeker in de winter, maar sinds ze onbeperkt goed/rijk hooi krijgt is ze mooi op gewicht (terwijl ze veel minder brok krijgt).
Ik lees nog niet hoeveel ze buiten komt?!
aamber28 schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ze krijgt 2 keer per dag veel hooi.ze staat in een groep van 3. Ik voer een kwart 2 x per dag brok en 1 kg muesli 2 x per dag dit heb ik altijd gedaan. Ze is een sport pony , een bloederig type dus heeft niet genoeg aan alleen hooi. Ze is helemaal niet nerveus aan de hand. Alleen met trainen. Dan probeer ik haar ook zo ontspannen mogelijk te rijden maar ze is soms heel druk .. en dan ook moeilijk om weer ontspannen te kunnen rijden.
FriesWytske schreef:aamber28 schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ze krijgt 2 keer per dag veel hooi.ze staat in een groep van 3. Ik voer een kwart 2 x per dag brok en 1 kg muesli 2 x per dag dit heb ik altijd gedaan. Ze is een sport pony , een bloederig type dus heeft niet genoeg aan alleen hooi. Ze is helemaal niet nerveus aan de hand. Alleen met trainen. Dan probeer ik haar ook zo ontspannen mogelijk te rijden maar ze is soms heel druk .. en dan ook moeilijk om weer ontspannen te kunnen rijden.
Ik lees toch echt dat ze 2 keer daags een kilo muesli krijgt en 2 keer een kwart schep basisbrok. Dat maakt toch echt 2,5 kilo krachtvoer. En denk dat je je nog kan vergissen wat er in de basisbrok en muesli zit.