Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
max66 schreef:als ze kreunt, last heeft van gas en dunne mest zou ik niet denken aan een bloedarmoede. Ik zou er niet zomaar wat medicijnen ingooien, voordat je weet wat er aan de hand is. Ik zou de DA laten komen en eventueel een bloedje laten trekken..
Science90 schreef:Jongens, ik vraag één ding: hoe snel helpt een medicijn tegen bloedarmoede? Hebben we het over uren, dagen, weken, maanden? Als je geen antwoord hebt, klik dan gewoon rechts bovenin...
Er is genoeg tijd en geld in dit paard gestoken, dus ik help haar heus niet met medicijnen naar de klote. Van DA's heb ik geen hoge pet meer op, en nr. 5 mag wegblijven.
kimberly1995 schreef:Science90 schreef:Jongens, ik vraag één ding: hoe snel helpt een medicijn tegen bloedarmoede? Hebben we het over uren, dagen, weken, maanden? Als je geen antwoord hebt, klik dan gewoon rechts bovenin...
Er is genoeg tijd en geld in dit paard gestoken, dus ik help haar heus niet met medicijnen naar de klote. Van DA's heb ik geen hoge pet meer op, en nr. 5 mag wegblijven.
Al eens iets in de alternatieve hoek geprobeerd?
lyanne_sanne schreef:Bloedarmoede kan door verschillende dingen worden veroorzaakt en het hangt dan ook van de oorzaak af of jouw medicijn gaat helpen of niet.
Over het algemeen kun je zeggen dat het minstens 4 dagen duurt voordat het lichaam nieuwe rode bloedcellen klaar heeft als hij begint met maken. Maar dat is bij een gezond dier. Heb je er al over nagedacht dat bij jou paard misschien de aanmaak niet goed kan gaan? Of hoe het kan dat ze steeds bloedarmoede krijgt (denk aan parasieten/bloedingen)?
Dat is een belangrijkere factor dan steeds met medicijnen dit symptoom proberen op te lossen!
Science90 schreef:kimberly1995 schreef:
Al eens iets in de alternatieve hoek geprobeerd?
Ja, Laarakker en iemand die bioresonantie deed. Hielp beide niet. Ik heb het idee dat iedereen te ver zoekt. Dit paard heeft bloedarmoede gehad, knapte op van Haemolytan en stortte weer in na afloop van de kuur. Het volgende bloedonderzoek liet exact hetzelfde beeld zien als het eerste bloedonderzoek, maar toen kon het daar ineens niet aan liggen volgens die DA en zijn er allerlei andere onderzoeken aan longen, maag etc. in gang gezet. Maar als je nou weet dat het bloedbeeld niet beter is geworden, dan moet je toch een naar de aanmaak van hemoglobine gaan kijken ofzo? Vandaar mijn vraag. Als ze nu weer beter wordt van een medicijn van bloedarmoede, dan weten we dat we het in die hoek moeten zoeken en niet bij darmen of longen.

Science90 schreef:lyanne_sanne schreef:Bloedarmoede kan door verschillende dingen worden veroorzaakt en het hangt dan ook van de oorzaak af of jouw medicijn gaat helpen of niet.
Over het algemeen kun je zeggen dat het minstens 4 dagen duurt voordat het lichaam nieuwe rode bloedcellen klaar heeft als hij begint met maken. Maar dat is bij een gezond dier. Heb je er al over nagedacht dat bij jou paard misschien de aanmaak niet goed kan gaan? Of hoe het kan dat ze steeds bloedarmoede krijgt (denk aan parasieten/bloedingen)?
Dat is een belangrijkere factor dan steeds met medicijnen dit symptoom proberen op te lossen!
Lees jij wel? Ik heb net gezegd dat ik dat juist wil uitsluiten, maar ook bij een probleem in de aanmaak zie je verschil wanneer je Red Cell bij geeft.
Overigens is ze nog geen maand geleden nog ontwormd met Pramox en kwam er niks uit.
max66 schreef:niet aan symptoombestrijding doen maar de oorzaak (van de bloedarmoede?) zoeken lijkt me, maar goed, ik ben niet zo van de medicijnen....