Enorm veel huidschilfers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardje47

Enorm veel huidschilfers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 23:36

Mijn paard zit sinds kort van helemaal onder de schilfers. Je ziet ze gewoon van een afstandje al liggen. Zitten echt overal hals, buik, flanken, borst, kont, benen en hoofd vallen nog mee maar ze zitten er wel.

Gisteren na dat ik haar in de regen had gelongeerd was ze zag je gewoon hele grijze strepen van de huidschilfers dit bij elkaar "gespoeld" waren zitten.

Nu begin ik mijn toch af te vragen of dit met het verharen te maken kan hebben of dat ze pas geleden met imaverol is gewassen (ze had schimmel maar niet op deze manier) of dat ik toch aan wat anders moet denken? Ze heeft veder geen jeuk of kale plekken wel een deken op maar deze bedekt haar hals niet en hier heeft ze het ook echt heel erg. Vorig jaar en het jaar daar voor wel wat schilfers (en huidvet) gehad maar nooit zo erg. Wie heeft een idee waardoor dit komt en wat er aan kan doen?

DianXX

Re: Enorm veel huidschilfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:45

Ik denk dat het wel te maken kan hebben met de imaverol. Paard van mijn zusje is hier ook op een plek mee behandeld en op die plek alleen zitten nu ook veel schilfers. Wat je er aan kan doen weet ik helaas niet voor je.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:30

Herkenbaar. Ook meegemaakt dat er veel schilfers waren na imaverol behandeling :j
Na enkele keren poetsen was het weg en misschien het paard wassen als dat lukt?

BentePrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:05

De Horse shampoo van Green XL helpt echt heel erg goed, tegen schimmels en schilfers. het is allemaal op natuurlijke basis dus het kan nooit rottiger worden. echt het proberen waard

ilse1555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:14

Misschien met groene zeep een keertje wassen. Deze zeep is heel mild :)

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 22:22

Ik vind wassen alleen nu nog te koud (tenzij medisch noodzakelijk). Ze blijven nu nog steeds er met bakken vanaf komen (de ene dag erger dan de andere). Weg poetsen is echt geen doen.
Dat Green XL ga ik eens even googlen maar tot het warmer is en die wind weg is wil ik haar absoluut niet helemaal wassen en dat is helaas wel nodig. Ondanks de schilfers glimt ze wel als een spiegel.
Iemand had mij ook babyolie aangeraden dit hielp echter totaal niet.

Nog meer ideeën?