Kent iemand betrouwbare ruwvoer leveranciers die ruwvoer met analyse rapport leveren? Voor onze Haflinger met IR moeten we hooi hebben dat minder dan 10% suiker / zetmeel heeft. Nu analyseren we zelf de leveringen maar dat is onhandig, want als we een partij hebben die te zwaar is moeten we het hooi dus maanden lang weken. We wonen op de Veluwe / bij Apeldoorn en verbruiken met 2 paarden 350 a 400 kleine baaltjes per jaar (kunnen er 100 opslaan).
Dank MadamX. Ik begreep inderdaad al eerder van iemand dat deze mensen hooi met rapport verkopen. Ze twee weken geleden aangeschreven maar nooit meer iets vernomen ...
madamX
Geplaatst: 23-02-15 11:56
Nog een mail sturen? Meer adressen die een eerlijke/uitgebreide analyse met het ruwvoer leveren ken ik niet in Nederland; of je zou het zelf moeten doen.
Ik laat het nu inderdaad testen bij Biomentor. Heb op zich mooi hooi en ze vinden het ook lekker. Maar ben als de dood dat het straks toch te rijk is. Dan zit ik met al die balen / moet ik alsnog alles weken. Zal ze id nog een mailtje sturen!
Hoi Ninx - wij zitten net buiten de Randstad, dank moet je 5.000 kilo afnemen bij Nijssen begreep ik... Maar misschien moet ik wel zelf 4 x per jaar een kleine vrachtwagen huren en 100 baaltjes halen - het is een idee!