Het begint weer wat warmer te worden, dus zoals ieder jaar begint mijn IJslander weer te verharen. Vanmorgen was ik hem aan het poetsen en toen kwamen er behalve allerlei losse haren ook een paar 'plukken' uit zijn vacht zetten: flink wat haren die allemaal aan elkaar vast zaten en waar geel spul bij zat.
Uiteraard heb ik gezocht naar waar die plukken vandaan kwamen. Ze kwamen van verschillende plekken op zijn lichaam, maar ik heb de exacte plekjes niet kunnen vinden door zijn enorm dikke vacht. Dus ik heb geen idee hoe de plek waar ze vandaan komen eruit ziet (wondje?)
Ik hoop dat jullie het hier herkennen en dat het niets is. Anders schakel ik uiteraard direct de dierenarts in.

Is te koop bij de meeste paarden winkels (die voor honden, maar werkt hetzelfde) of je kan het halen bij de dierenarts.
. Op internet zie je vaak de gruwelijkste verhalen en plaatjes. Rainrot heb je in verschillende gradaties..
Heb nog een aantal plekken gevonden waar van die 'plukken' afkwamen. Alleen wat wil nou? Daaronder zat geen wondje of korstje. Maar lieve kleine nieuwe haartjes. Ik ga het goed in de gaten houden en ga op zoek naar iets waar zijn weerstand mee omhoog gaat, maar ik verwacht dat het meevalt! Jeej