Zelf heb ik hiervoor een viertal adressen waar ik het mest onderzoek uit laat voeren.
Een daar van is VPL t Woud http://wormbestrijding.nl/
Nu vind ik hen toch wel redelijk prijzig ( €17,50 p/s) als je de verzendkosten mee rekent nog iets prijziger en kan ik bij een plaatselijke dierenarts mijn wormkuren een stuk goedkoper afhalen maar daar is het mestonderzoek weer iets duurder.
Ik vraag me af waar de rest van de bokkers zijn of haar mestonderzoek laat doen.
Voor mij zijn de bedrijven in Noord Brabant en dan vooral de hoek in de Kempen interessant.
Mijn topic is niet bedoeld om de discussie tussen preventief ontwormen en het periodiek onderzoeken via de mest op te rakelen, ik hoor graag van jullie waar en tegen wat voor een bedragen jullie mestonderzoeken uit laten voeren.
Via via kwam er ook al een cursusdag voorbij waarbij je hierin zelf geschoold wordt, maar daarvoor vind ik het nog iets te gevoelige materie om dat zelf te gaan doen, misschien in de toekomst nog ooit
) en dan bestel ik altijd direct een lintworm-kuur die ik een keer per jaar standaard geef.
heb het een jaar lang voor €10 per keer laten doen..