Is mijn paard gebeten of is dit schimmel??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Is mijn paard gebeten of is dit schimmel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 22:22

Hoiii.
ik heb op het moment ringworm. Word goed behandeld!
Maar ik kwam vandaag bij mijn paard en zag dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zou dit schimmel zijn of is mijn paard gebeten? Het zit op zijn (als je achter hem staat) op zijn linker achter been aan de binnen kant. Hij heeft dit op geen andere plekken. Ik heb het been goed geborsteld. Morgen vroeg maak ik het schoon met water. En doe ik er levertraanzalf op. Ik mag er gewoon aan zitten.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Alvast dank! ☺

hynderfrou

Re: Is mijn paard gebeten of is dit schimmel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:31

Ik zou me geen zorgen maken om deze wond. Ik denk dat het een onschuldige verwonding is. Insmeren met zalf voor wondjes is een goed plan. Hou het in de gaten, waarschijnlijk geneest het binnen een paar weken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:35

Geen idee nogal onduidelijk zo op foto lijkt onschuldig. Gewoon in de gaten houden.

Maar ringworm? Is het niet beter om dan weg te blijven van je pony dit is toch zeer besmettelijk voor mens en dier

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 22:37

Ik ben al 2 weken niet bij de pony geweest ivm de griep en ringworm. Dus is nu niet meer besmettelijk. Dankje

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:43

Goed in de gaten houden komende dagen , als het bij deze plekjes blijft is het hoogstwaarschijnlijk gewoon een wondje (geen ongewoon resultaat van een benen-bijt spelletje). Als het meer plekjes worden kan het schimmel zijn, of mok, aangezien het op een onderbeen zit als ik het goed zie.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 13:43

Ik wou het vandaag schoon maken zalf op doen. Ik mocht er niet aankomen. Ook zag het er rood/ oranje uit. Is het nu aan het ontsteken?

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:55

Hoe lijkt het nu? Is de wond groter geworden? Zit er vocht onder en is het dik? Komt er vocht of pus uit? Of is het wondje bijna ggenezen?