Hi,
Sinds een paar weken heeft mijn shetlander vreselijke jeuk. het begon met 3 kaal geschuurde plekken. 1 bij haar oor en 2 aan de binnenkant van haar achterbenen. (Hoe ze dat voor elkaar gekregen heeft, geen idee) inmiddels heeft ze op haar bil en hals ook kale plekken.
Ze staat zonder deken en heeft een erg dikke dichte vacht. Kan het zijn dat haar dikke haar irriteert? Ze staat samen met een fjord die wel met een deken op loopt. De fjord heeft nergens last van, daarom lijkt het me niet waarschijnlijk dat ze luizen heeft want dan zou de fjord dat ook moeten hebben?
Ze staan de hele dag buiten op een paddock met een stuk bestrating (rubbermatten) en inloopstal, krijgen 2 keer per dag voordroogkuil en verder niks. Geen brokken of iets dergelijks. Ik ben sinds vorige week wel weer begonnen met het geven van liquihorse (vloeibaar mineralen en vitaminen)
heeft iemand iets soortgelijks? Of een idee wat dit zou kunnen zijn? En wat ik eraan kan doen? Ik heb dus zelf het idee dat het gewoon door haar dikke haar komt maar wie weet is het iets ergers? Ze schuurt trouwens niet tot bloedens toe. Het blijft bij kale plekken maar geen wonden.
Hoor graag jullie mening en evt. Ervaringen!