Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cowgirl schreef:Ik zou de speedybeet ff weglaten om te kijken hoe de darmen zich weer herstellen.
Oudjes hebben nu eenmaal darmen die wat minder worden en ik denk dat jouwe dat vocht niet kan hebben of de overgang gewoon ff te veel is.
Maak je er echt een papje van? Ik maak van mij senioren priores eigenlijk nooit een papje meestal is het droog(na het weken uiteraard)
Misschien kun je als extra eens Lucerne bij gaan geven.
Ik heb vandaag voor mijn oudje , ook 24 en haflinger, een zak 18+ gehaald van pavo.
Hij heeft verder nog nergens last behalve wat artrose waar hij een supplement voor krijgt. Hij is soms nog zo gek als een deur.
pipo schreef:Dit kan zij dus niet eten omdat ze geen voortanden meer heeft, het is niet in haar mond te houden valt er bij het kauwen zo weer uitdieetmix van subli geen granen. Mijn merrie had (oke is een jonkie) ook last van diarree... maar nu echt niets meer. Denk dat je het ook kan weken als ze er moeite mee heeft, maar tanden zijn om te snijden en kiezen om te kauwen.. dus gewoon proberen.
Brokken etc allemaal hetzelfde probleem.. De speedibeet is een zachtere stevige substantie waardoor zij het wel binnen houdt. Ze kreeg namelijk vroeger dieetmix maar het verlies daarvan is zo groot dat het niet voldoende effect gaf Pandora2 schreef:Zand in de darmen? Oudjes hebben al een verminderde darmwerking en het zand hoopt gemakkelijk op...vermageren en af en aan diarree kunnen daarvan symptomen zijn. Misschien proberen met een goeie kuur psylliumvezels ?
) Maar je kan misschien een pot zandweg of iets dergelijks halen in de ruitersportzaak om alvast mee te beginnen, want als je bestelt via internet, duurt de levering alweer enkele dagen uiteraard
Pandora2 schreef:Is vaak een probleem als ze op kale weides grazen. Hier ook kort gegraasde landjes en al jaren om de 6 weken een kuur psyllium...better safe than sorry![]()
Ik bestel ze altijd bij makana in Duitsland ( goedkoop !) Maar je kan misschien een pot zandweg of iets dergelijks halen in de ruitersportzaak om alvast mee te beginnen, want als je bestelt via internet, duurt de levering alweer enkele dagen uiteraard
![]()
Dat spul bindt ook overtollig vocht in de darmen, dus kwaad kan het zeker niet.
Mijn eerste paardje is 30 geworden en het laatste jaar had hij ook last van af en aan diarree, maar dat kwam dan weer omdat zijn kiezen slecht waren en het voedsel niet meer voldoende gekauwd werd, wat voor gisting in de darmen zorgde...
Pandora2 schreef:vitaminebrok heb ik ook een tijd gevoerd maar door gebrek aan voortanden geen succes ze kan er geen grip op krijgen. Heb het dagelijks vanaf mijn hand opgevoerd maar merkte ook niet echt verschil. Ga morgen sowieso zandweg halen!Ja, dat klopt ook wel charmaine. Het is altijd uitproberen en dingen proberen uit te sluiten...en al helemaal met oudjesMijn eerste paardje is 30 geworden en het laatste jaar had hij ook last van af en aan diarree, maar dat kwam dan weer omdat zijn kiezen slecht waren en het voedsel niet meer voldoende gekauwd werd, wat voor gisting in de darmen zorgde...
Welke vitaminenbrok geef jij als ik vragen mag? Heb hier ook 2 cushies staan namelijk...![]()
Blon dat zand in de waterbak kan idd een indicatie zijn.
Ik geef de formula4feet van equilife ofwel die brok van je paard fit en gezond...eten ze hier nog steeds, de ene dag al wat beter dan de andere..
Pandora2 schreef:Ah, ik had net tegelijkertijd mijn post aangepastMet welk middel is ze ontwormd in december?
Ik probeer zo snel wat mee te denken en het is nu stilaan ook weer de moment voor de ingekapselde bloedworm, als die er al zijn, om vrij te komen...vandaar mijn vraagje![]()
Kan ook diarree geven...