wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marenmar85

wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 20:06

Hallo

Bedankt voor het lezen van dit topic.

Ik heb een 19 jarige,( bijna 20 )merrie.

Een jaar of 5 geleden is er spat bij haar geconstateerd. Daarvoor heeft zij tildren infuus gehad. 1e keer mét resultaat 2e keer sloeg het niet aan. Bij laatste x had de DA erover dat het ook op de diagonaal naar voorkant was gegaan. En is ze gelijk ingespoten wat ook niet hielp.

Ik heb altijd gezegd dat ik mijn paard niet wil laten lijden. En ik vraag me elke keer af of ik niet te vroeg ben met haar te laten gaan. Maar nu .... Zucht het is zo moeilijk.

Ik merk nu dat ze mager word, terwijl ze goed eet, krijgt goed kuil en speciale 18+ pavo en bieten pulp erbij.

Vroeger vond ze heerlijk buiten te zijn , tegenwoordig staat ze na 10 min bij het hek.

Als ik haar beetje laat bewegen is het net stijve hark. Draf kreupelt ze, gaat dan snel over in galop , makkelijker???

Zie ook wel dat ze een voorbeen onder massa weg zet.

Ze kijkt echt nog wel helder uit haar ogen, zie niéts van levens moeheid. Maar het is Dan ook echt karakter paard.

Heb haar ook supplementen gegeven zoals glucosamine en magnesium.

Ik weet het niet meer.

Is het fair om haar zo door te laten gaan?

Mijn vraag wat zouden jullie?

Michellette

Re: wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:12

Eigenlijk kom je er altijd achter dat je haar te lang hebt laten doorgaan, nooit dat ze te vroeg zijn gegaan! Dat valt niet meer terug te draaien, houd dat voor ogen. Ja, het is fair haar lijden te besparen en ja, het is de meest beroerde keuze die je moet maken!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:16

Je kunt inderdaad bijna niet te vroeg inslapen bij een paard dat alleen maar slechter gaat worden. Te laat, dat kan wel.

Wil je meer zekerheid over of het echt slechter is geworden? Vraag iemand die het paard kent, maar al een tijdje niet gezien heeft om eens eerlijk mee te kijken. In sommige gevallen zou dat ook je DA kunnen zijn.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:24

Als ze magerder beginnen te worden zonder duidelijke aanleiding is het ook vaak van de pijn, pijn kost een boel energie.

Wat Angela zegt zou ik ook doen als je het zelf niet meer weet, laat iemand naar der kijken die der al een tijdje niet meer gezien heeft.
Als ik het zo lees zou ik persoonlijk ervoor kiezen om afscheid te nemen. Het k*tste besluit ooit (heb 2 x het besluit moeten nemen in een vrij korte tijd)
Sterkte!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:39

Een erg moeilijk besluit.. Ik zou het overleggen met je DA

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 00:03

Dank jullie wel voor jullie reactie, ik zal eens aan vriendinnen vragen of die mee willen kijken.

Ik denk inderdaad maar eens gewoon de knoop door moet hakken.

Ik heb het al eens eerder bedacht maar toen was zo nog beterder als nu. Het is echt sinds laat 5a6 weken dat ze onverklaarbaar dunner word.