Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Heb je een kreupel paard zou ik niet gelijk naar thermografie gaan maar dat is persoonlijk
Casarell schreef:Het rechter voorbeen van mijn paard was 5 tot 10 graden kouder dan zijn linker voorbeen..
Maar waar het echte probleem zat, was op de beelden van de thermografie niets te zien..
sultan15 schreef:Ik heb er slechte ervaringen mee.
Het leek mij in eerste instantie perfect! Heb het zelfs nog is iemand aangeraden, maar achteraf toch een slechte ervaring.
De eerste keer dat hij foto's kwam maken waren er inderdaad een heleboel blokkades te zien, dit had ik ook verwacht. Toen is er een osteopaat geweest(op aanraden van die meneer die foto's kwam maken). Osteopaat heeft behandeld, dit had voor korte tijd effect. Toen zijn er weer foto's gemaakt door die meneer en toen waren alle blokkades weg...zei hij...
Nou om een lang verhaal kort te maken, mijn paard is er inmiddels niet meer. Uit röntgenfoto's/echo's kwam namelijk iets heel anders. De blokkades zaten er nog allemaal. Opzich kon je de eerste keer met de thermografie wel zien waar de blokkades zaten, maar de tweede keer kon het echt niet zo zijn dat alle blokkades weg waren want dit was dus niet zo, bleek uit de foto's/scans. Ook in Utrecht, waar mijn paard na zijn dood voor onderzoek is gebruikt, zijn ze sceptisch over het gebruik van een thermografie. De arts heeft mij gezegd aan een aantal onderzoeken meegewerkt te hebben, maar dat gewoon niet bewezen kon worden dat een thermografie ook daadwerkelijk de problemen goed in kaart kan brengen. Het had hem perfect geleken omdat het veel onderzoeken kan besparen, maar dat doet het dus niet.
Heb ook nog een ander verhaal met een slechte ervaring, maar denk dat mijn punt wel duidelijk is:) ik zou het nooit weer laten doen! Al zal het sommige best geholpen hebben( daar moet je je dan wel bij afvragen of de thermografie heeft geholpen of de Fysio)![]()
Als ik jou zo hoor zou ik eerder een Fysio laten komen. Aan de Fysio zou je dan kunnen vragen of het raadzaam is om ook foto's o.i.d. Te laten maken. Succes in ieder geval!
Edit, verkeerd gelezen. Top dat je donderdag een Fysio laat komen!