Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
RianneH schreef:Wat voor voer wordt er gevoerd?
6uren is al aardig wat maar blijkbaar nog te weinig. Hoeveel uur staat ze zomers buiten?
Rubber_Duck schreef:Ze staat dus snachts al wel buiten? Dat zou namelijk mijn eerste handeling zijn. Heb je de DA er al eens bij gehad en heeft hij bloed getrokken? Misschien heeft ze wel ergens een ontsteking en is het met een simpel antibiotica kuurtje te verhelpen.
Mijn pony heeft het 2 nachten gehad en daarna eigenlijk nooit meer dus vermoed dat ze gewoon niet 100% lekker was, maar die van jou heeft het langer? Vaker? Hoe lang nu?
Biergist heeft een vochtafdrijvende werking. Daarnaast niet te nat kuil (liever hooi) en weinig krachtvoer.
crystallady schreef:@ Vientje die biergistpilletjes zit daar dan geen alcohol in dat men paard straks slingerent uit de stal komt
Mijn paard merk ik iig niks aan behalve dat haar benen mooi dun blijven en ze makkelijker door haar vacht komt, terwijl ze van het bruine biertje wat ze heel af toe ook nog eens krijgt juist altijd wel érg vrolijk wordt
frutsels schreef:Kijk eens naar de stalbeschermers van Back on Track en zie mijn advertentie op bokt.
Ik heb ze nu (nog tijdelijk) in de aanbieding. Gegarandeerd geen dikke benen meer doordat de benen continue doorbloed worden.
http://www.backontrack.nl
crystallady schreef:bedankt voor alle reacties helaas is meer buiten of in de bak geen optie. ik ben past geleden al verhuis van stal omdat ze op de oude stal maar 1 uur perdag in de paddock mocht.
@ Vientje die biergistpilletjes zit daar dan geen alcohol in dat men paard straks slingerent uit de stal komt![]()
@DewiRox is het niet schadelijk voor het paard dan elke avond bier te geven?
RianneH schreef:Persoonlijk zou ik oppassen met oplapmiddeltjes en liever de oorzaak weg nemen. Biergist, bruin bier en appelazijn heeft hier nooit geholpen tegen de dikke benen. Lekker vond ze het wel
Pandora2 schreef:Probeer in eerste instantie eerst eens met veel minder eiwit te voeren. Werkt dat paard echt zo hard dat ze 2 kg basisbrok + 1kg Kentucky lite + 2 scheppen luzerne nodig heeft? De luzerne dus al weglaten en de brok halveren misschien? Ideaal zou zijn hooi met een vit en min brokje...
En verder is meer naar buiten natuurlijk de 2e stap, maar niet haalbaar op de stal waar je staat naar ik begrepen heb.