Hoelang moet ik dit aankijken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardje47

Hoelang moet ik dit aankijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 20:29

Hallo,

Sinds vorige week donderdag staat mijn paard met lichte verhoging (tussen de 37,9 en 38,2). De hoogte van de temperatuur vind ik niet zo verontrustend maar nu ze het al meer bijna 10 dagen er last van heeft. Het verschilt ook wel per dag hij is in deze 10 dagen denk ik 3 keer 37,5 geweest(waarvan die een keer later nog omhoog is gegaan) .
Veder kwam ze iedere dag toch fit over de ene dag meer dan de andere. Vandaag was ze (na twee dagen op stal ivm met dat de stal omringt was met ijs) heel erg rustig tijdens het longeren. Normaal zou ze echt gerent hebben of en gek gedaan hebben maar ze was echt rustig. Ze deed echt niks. Mijn stal genoot die aan de andere kant van de bak longeerde viel het ook al op. Ook at ze langzamer dan normaal. Maar afgelopen dinsdag was ze juist weer helemaal fit en gek. Toen heeft ze heel wat afgerend en gebokt.
Zelf denk ik dat ze wat laag in der weerstand zit, want ze heeft ook al (waarschijnlijk) schimmel te pakken. Dus daar wordt ze ook voor behandeld en dat werkt natuurlijk ook niet mee, want dat bestaat natuurlijk uit wassen.
Veder heb ik haar afgelopen woensdag nog een vitamine boost gegeven om te kijken of dat haar misschien het duwtje in de rug wou geven om helemaal van die temperatuur af te komen maar niet dus.
Ik weet alleen nu niet zo goed meer wat ik hiermee moet. Want de temperatuur is niet erg hoog maar goed is dan ook weer anders. Wat zouden jullie doen? En hoelang moet ik dit aanblijven kijken? Wat zou de dierenarts hier ander mee kunnen?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:35

38.2 is geen verhoging. De normale temperatuur van een paard ligt tussen de 37.2 en de 38.2, bij 38.3 tot 38.8 heb je het over verhoging en daarboven is het koorts.
Maar als je het idee hebt dat ze minder fit is dan normaal kan je de dierenarts even laten komen voor controle. Deze kan dan naar de longen luisteren en eventueel bloed afnemen. Heb je haar horen hoesten? Heeft ze een snotneus?

paardje47

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 20:39

Ja verhoging is inderdaad nog hoger maar deze temperatuur heb ik nog nooit eerder zo lang gehad. (Bij twijfel doe ik altijd ff temperaturen). Ik vind de hoogte dan ook niet zo verontrustend maar wel hoelang het nu al aanhoud, want ze heeft eigenlijk altijd 37,5.
Alleen een loopneusje (doorzichtig snot) en bij het aandraven 2kuchjes daarna niks meer. Dus dat is ook niet echt zorgwekkend.