ontstoken kroonrand of wat is dit? help???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Perryx

ontstoken kroonrand of wat is dit? help???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 19:19

Ik vraag jullie om hulp,
Mijn paard heeft sinds vandaag iets waarvan ik me afvraag wat het is!
Mijn paard heeft op de wei gestaan met vriendjes, en toen ik hem er uit haalde en zijn hoeven wou uitkrabben zag ik dat de kroonrand aan de buiten kant van de hoef , (links voor als je r voor staat) erg dik is!!! het is vanaf de bal van de hoef, tot aan de zijkant dik en op 2 plekjes een beetje rood? (bloeduitstorting lijkt het wel?)! andere kant en achter hoeven zijn gewoon normaal..
Nu weet ik mij echt niet te bedenken wat dit kan zijn! dus ik heb mijn hoefsmid gebeld samen met mijn instructrice , en hij dacht dat het paard aangetikt heeft, wat mij erg raar lijkt want het zit aan de voor hoef aan de BUITEN kant.... of hij dacht dat een ander paard hem zou aangetikt hebben.
Ook heeft hij kale plekjes in de kootholte? wat lijkt op mok... alleen aan die voet!
heb het hele voetje gewassen met water en Betadine en er daarna blauwspray opgedaan..
Ik heb geen foto's helaas, maar heb even 3 foto's van google opgezocht en met paint strepen gezet en omcirkelt zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel!
Hier de foto's , ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat dit zou kunnen zijn!

NOG EEN KEER; GÉÉN EIGEN FOTO'S , ALS VOORBEELD DEZE FOTOS !!!!

De buitenkant van de hoef , het zwarte streepje is dik, en het roode is het een beetje rood en óók dik.
Het dikke kroonrand loopt dus van de bal van de hoef(bij de straal) tot aan het midden van de hoef...
Afbeelding

Ook is zijn voet een beetje opgezet (dik) bij het gedeelte wat hier omcirkelt is.
Afbeelding

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

maj0

Re: ontstoken kroonrand of wat is dit? help???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:20

Waarom open je twee de zelfde topic?

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 19:23

wist niet waar het hoorde!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: ontstoken kroonrand of wat is dit? help???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:37

Het is niet de bedoeling twee dezelfde topics te openen, hier een slotje.