Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Picassox schreef:De chiropractor die ik gehad heb is Martin van den Dungen, de fysiotherapeut die hier in de buurt actief is is Jarco Dun, wanneer ik rondvraag voor een ostheopaat hoor ik goede verhalen over Margritta Holtman en massages doet een vriendin van mij.
Hoe heb jij gekozen of hoe zou jij kiezen?
Peelie schreef:Een chiropractor behandeld een hele rug, of een heel been en kijkt niet per segment, daar waar een fysio dat wel kan.
Een ostheo trekt bij een keer aan de staart om de hele rug los te maken, wat miz niet kan... Dan mobiliseer je de staartwortel en de overgang SI, maar niet de complete rug...
Iljaa1 schreef:Het heeft allebei zijn voordelen. De master fysiotherapie bij dieren mag niet gevolgd worden zonder basis diergeneeskunde of fysiotherapie humaan. Een fysiotherapeut kijkt ook zeker wel naar de wervels!! Het enige verschil is dat de fysiotherapeut alleen kan mobiliseren en niet kan manipuleren, wat de chiropraktor wel kan. Op de opleiding chiropraktor leer je alleen naar gewrichten te kijken en niet naar het gehele systeem (spier, gewricht, zenuw), dit doet de fysiotherapeut wel !! Dus wil je een algehele check up zou ik zeker gaan voor een fysiotherapeut.
Succes!
Edit: fysiotherapeuten onkundig???? Deze mensen moeten een superzware opleiding volgen van minimaal 4 jaar, wil je verder op dieren moet je weer minstens 2 jaar verder studeren, echt onzin.
NoName126 schreef:Iljaa1 een osteo kijktJUIST wel naar het hele systeen van organen, spieren pezen zenuwstelsel etc.!
Fysio masseert enkel. Dat vind ik te weinig en te eenzijdig. De opleidingszwaarte doet er niet toe. In zes jaar kun je ook een hoop.onzin of niet werkende technieken leren.
Maar nogmaals, ieder zn meug.
Rindin schreef:- Een fysio behandeld zeker wel de wervelkolom
- Fysio's kijken niet alleen naar de aangedane plek (als je die ervaring hebt, dan heb je
een slechte fysio getroffen)