osteopaat / iemand met veel ervaring gezocht!NB

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_WB

osteopaat / iemand met veel ervaring gezocht!NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 15:48

Hallo allemaal,

Ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen:

Gisteren is er een osteopaat naar mijn (lease) paard wezen kijken, omdat de 'officieele' eigenaren haar altijd lusteloos in de wei vonden staan en ze leek nooit happy. Het was mij wel opgevallen, heb het er ook met de eigenaren over gehad, maar het is wel hun paard. Blijkt ze helemaal vast te zitten op meerdere plaatsten. Dit heeft de osteopaat behandeld, dit is wat er uit kwam:
Afbeelding

Er staat ( voor het geval je het niet kan lezen ):
Algemene indruk:
-ogen geven ongemak aan
-slaat been linksvoor minder 'uit' -> minderbelasting

Advies:
-Zadel past niet ( raakt schoft ) -> ander zadel
-rustige beweging ok, geen dressuur ( kan gewicht niet gelijkmatig over benen verdelen )

Jullie kunnen wanda zelf helpen door:
- massage hoofd/nek/oren
-awareness bij ruitertjes voor de fijne signale die wanda geeft.
-gekookt lijnzaad voeren
-scheutje olie door voer
-controle op zand / parasieten
vervolg over 6 weken.

Het zadel past niet, daar word de oorzaak nu bij gelegd. Flexibel / semi zadel word aanbevolen.

Wij zoeken dus iemand ( of meerdere ) die hier zijn mening over wil geven, die eventueel bereid is bij te komen kijken ( paard staat in geffen, NB ) , als je er iets voor vraagt of niet, maakt niet zo veel uit. Is het zadel wel DE oplossing? of is veel meer aan de hand.

Ik hoop dat het duidelijk is, sorry als dat niet het geval is.

Vragen? stel ze alsjeblieft!

pien_2010

Re: osteopaat / iemand met veel ervaring gezocht!NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:59

ED → MD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:37

Wat dacht je van de dierenarts erbij? Paard is linksvoor niet goed wordt aangegeven. Daar zou ik eerst naar kijken :j Been naar voren weg zetten kan artrose zijn.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:41

Sowieso als het zadel het probleem is dat kan. Maar met een nieuw (goed) zadel gaan die wervel problemen en scheefheid in het bekken (tenminste dat is wat ik opmaak vh plaatje) niet als vanzelf weg...
Wat heeft hij/zij gedaan aan behandeling?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:44

Is dit echt een osteopaat die langs is geweest, het lijkt/komt op mij meer een verslag van iemand uit de alternatieve geneeskunde?

Ik heb wel een osteopaat uit jou regio welke bij mij komt, en waar ik erg tevreden over ben, weet niet of je daar behoefte aan hebt?

Een niet passend zadel is altijd al iets wat je op moet lossen, een paard kan dan sowieso niet correct zijn spieren gebruiken.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:15

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 19:52

Röntgenfoto van haar linkse been is ook gemaakt en levert niks op, ziet er prima uit. Deze osteopaat is geweest: www.aafkewuite.nl

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:55

Aafke is een fijne hoor. Door jaren met verkeerd Zadie rijden kan dit heus optreden, dus ik zou gaan rechttichten en longeren en een sowieso maar het zadel laten kijken.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:40

ik zou niet zomaar hier aan mensen om advies vragen voor je zadel Maar er een goede zadel passer bij halen En dan tot de tijd dat je een goed passend zadel hebt wat longe werk Zal vast wel een goede in de buurt zitten Maar kan je geen namen noemen andere regio

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:58

ik ben groot fan van pieter de vries. Na 1 behandeling weet je waar je aan toe bent en heb je een heel ander (beter in het lijf) paard. Na de behandeling mag je gelijk weer aan het werk met het paard en dus niet op rust! Pieter is eerlijk en goed in z'n werk!

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:00

ik kan je echt Ilse van maat-wijck aanbevelen! Zij is naast oesteopaat ook JM sportmasseur en erg goed

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:06

Weet je wat het probleem is...Zolang het paard kampt met de gevolgen van het niet passend zadel, is het bijna onmogelijk te achterhalen of er verder nog iets aan de hand is. Je moet dus eerst het ongemak weghalen (slecht passend zadel) het lichaam tot rust laten komen (rustig bewegen etc) en daarna kan je pas kijken wat er 'overblijft' aan klachten. Die klachten komen dan misschien voort uit een ander probleem. De kans is groot dat niemand je op dit moment kan vertellen welk probleem exact welke oorzaak heeft en welke onderliggende problemen er misschien nog zijn. Als je vertrouwen hebt in deze behandelaar, geef het dan tijd, blijf vooral vragen stellen en laat haar haar werk doen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:24

Waarom zoek je nu nog een osteopaat als er al een ICREO Osteopaat bij is geweest? ICREO osteopaten is niets mis mee...

Lijkt mij niet meer dan normaal advies wat er op dat blaadje staat, misschien eerst iets mee doen :o
het paard door haar verder laten behandelen, paard rust geven, ander (passend) zadel en mocht dat echt niet werken dan alsnog naar een kliniek.

Of zeg ik nu iets stoms?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:35

Dewi van Mechelen is een hele goede Osteo.

Waarom niet van uit gaan wat genoteerd is en eens kijken wat jullie zelf kunnen verbeteren, dierenarts erbij halen ?

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 15:53

We volgen natuurlijk de adviezen die de osteopaat heeft geven. Ze word nu dagelijks gemasseerd en om de dag word er een stuk mee gewandeld. Ook zijn wij nu opzoek naar een goede zadelmaker. Tot die tijd word er zowiezo niet meer op gereden