Ervaringen keelonderzoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Ervaringen keelonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 16:55

Hallo bokkers,

Sinds december maakt mijn paard een vreemd hijgend geluid tijdens het werk. Dacht eerst aan
conditie maar hij heeft een goede basis conditie. Toch maar even een dierenarts laten komen
en die kon niets vinden. Op dat moment was het een klinisch gezond paard (longen en hart)

Er heerste op stal een "griepje" dus de dierenarts vertelde dat hij misschien iets is opgelopen
en een soort keelontsteking kon hebben. Moest hem dus 2 weken de tijd geven (geen draf/galop ivm zijn keel) en mocht hij na 2 weken nog geluid maken dan moest ik na de kliniek komen voor een onderzoek.

2 weken later was het geluid weg! Ik blij natuurlijk....volgende dag toch weer geluid. Nog een paar dagen extra gegeven maar helaas nog steeds dat hijgende geluid tijdens draf/galop.

Voor morgen staat er dus een afspraak bij de dierenarts voor een keelonderzoek. Zelf heb ik een idee dat hij misschien cornage heeft (groot paard, 21 jaar) Maar morgen zal ik weten wat er precies is.

Nu mijn vraag wie er "ervaring" heeft met zo n keelonderzoek en wat er misschien gevonden kan worden?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:42

Cornage?

Mist

Re: Ervaringen keelonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:56

soft palate displacement kan ook deze verschijnselen veroorzaken.