Gewrichts- of spierprobleem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Gewrichts- of spierprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 10:26

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Mijn paard heeft lang stilgestaan en was dus wat stijf. Prima, we gaan wel trainen. Nu gaat het rijden stukken beter, maar als ze één dag niks heeft gedaan, dan kan ik weer opnieuw beginnen. Dan loopt ze stijf, houdt zich vast en 'kreunt'. Ze houdt zich linksgebogen en meestal mest ze een keer halverwege. Daarna gaat het beter, galopperen we even en laat ze los.

Nu vraag ik me af wat het verschil is tussen een spier- en gewrichtsprobleem. Er is door foto's van de voorbenen lichte artrose geconstateerd, dus dan zou je denken aan de gewrichten. Maar het vasthouden lijken me meer spieren. Kan ik iets geven als ondersteuning na de arbeid of op de rustdag? Ze krijgt nu standaard een bak slobber nadat ze heeft gewerkt met een scheut olie erdoor. Verder twee keer per dag een bak muesli van Pavo Sportsfit en diverse keren hooi.

De zadelmaker komt volgende week.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Gewrichts- of spierprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:31

als je pijn hebt,in dit geval artrose aan de voorbenen, dan ga je je vaak vasthouden in je spieren om minder pijn te krijgen. je hebt wel verschillend poedertjes die je kunt geven. geef je al iets voor de artrose?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 10:37

nicky_rilana schreef:
als je pijn hebt,in dit geval artrose aan de voorbenen, dan ga je je vaak vasthouden in je spieren om minder pijn te krijgen. je hebt wel verschillend poedertjes die je kunt geven. geef je al iets voor de artrose?

Nee, omdat ik veel tegenstrijdigheden lees over MSM zwavel en glucosamine. Het is wetenschappelijk niet bewezen dat het werkt, hoewel je op internet veel 'succesverhalen' vindt. Ze loopt nooit kreupel of onregelmatig.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:53

misschien kun je dit toch in overweging nemen om te proberen. ik ken ook poeders die licht ontsteking remmend werken die kun je ook overwegen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:06

kan ook komen door de artrose,dat ze daarom zich op gebied van spieren wat stijf houd.Krijgt ze magnesium?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 15:46

geerke schreef:
kan ook komen door de artrose,dat ze daarom zich op gebied van spieren wat stijf houd.Krijgt ze magnesium?

Ze krijgt op dit moment helemaal 'niks'. In de muesli zit in verhouding wel veel magnesium, maar ik geef minder dan de aanbevolen hoeveelheid (3 kg).

In het verleden heeft ze wel vitaminesupplementen gehad, met name Vital Complete, maar toen merkte ik geen verschil.

Van magnesium wordt ze misschien wel weer iets te relaxed, ze mag juist wat meer pit hebben.

Ik heb ook gekeken wat er zoal in spiersupplementen zit, maar dat zijn veelal stoffen die ik niet ken (Muscle Impulse bv.), of in de meer basic merken (Muscle Build, Muscle Care) aminozuren en vitamine E.
Tja, wat is nou echt nodig en wat niet? Het blijft een wirwar.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:59

Magnesium zorgt er niet alleen voor dat je paard rustiger word maar zorgt er ook voor dat je paard soepeler wordt.