Mijn paard heeft door botwoekering een geirriteerde pees ( als ik het zo goed uitleg) Ik ben al 5 weken met hem aan het stappen maar heb er nog 7 te gaan. Dan pas moet ik naar de kliniek en kijken of ik uberhaupt meer mag gaan doen als alleen stappen.
Mijn vraag voor jullie: Wat geven jullie je paard extra in dit stapgeval ( vitaminen ed) hij kreeg hiervoor 1kg slobber en 2 kg brok. Nu krijgt hij een handje 's ochtends en 's avonds. Dit omdat hij erg druk wordt van het stappen. Hebben jullie ook nog ideeën om hem rustiger te kunnen krijgen dmv supplementen oid geen sedatie. Of eventueel iets wat zijn herstel kan bevorderen
Ik zou dan een vitamine korrel geven, hier worden ze niet druk van, maar ze krijgen wel alles binnen wat ze nodig hebben. Jepaardgezondenfit.nl heeft een goede.
Ik ga mee met de Gypsy. Zelf gebruik ik Marstall Force, maar een andere vitaminekorrel kan ook. En dan een handje luzerne/grasmix/ander gehakseld ruwvoer als de andere paarden gevoerd worden.
Bedankt! Ik was al van plan iets met vitamine aan te gaan schaffen. Net contact gehad met DA en voor mijn probleem heeft een supplement toevoegen voor het herstel van het bot/pees helaas geen zin
Toen mijn paard met een blessure op stal stond verstopte ik altijd stukken wortel in het stro. Was hij weer lekker eventjes bezig. Daarnaast kreeg hij alleen ruwvoer en een klein handje brok als de andere paarden werden gevoerd.
Ik zou de brok geheel weglaten, van brok voeren zal hij alleen maar te veel energie krijgen op dit moment. Net zoals slobber, daar zit teveel energie in.
Zou het houden bij (liefst onbeperkt) hooi, eventueel in een slowfeeder. En daarnaast de vitaminebrok (Marstall Force is inderdaad een goeie optie!). Als je dan wat bij wilt voeren, kan je eventueel bietenpulp voeren (Pavo Speedibeet bijv.). Daar zit weinig energie in, maar ze zijn wel lekker bezig.
Ik zou ook gaan voor een vitamine korrel, in combinatie met veel ruwvoer.
Weet je precies waar de botwoekering vandaan komt? Heeft hij ooit last gehad van artrose of artritis? Voelt de plaats waar het zit op zijn been warm?
quartel
Geplaatst: 11-02-15 12:22
Inderdaad hooi uit een slowfeeder. Heeft hij lekker wat te rommelen een aantal keer per dag. Ik heb er pas zelf eentje gemaakt en ben blij met het ding. Mijn paard is er heel de dag druk mee.......het is ook gelijk een soort speelgoedje.
Oke, je zou een supplement met msm kunnen proberen. Dat versneld in sommige gevallen het herstelproces en werkt ook wat verlichtend op een (lichte) ontsteking.
Marstall faser light vind ik hier perfect voor. Mijn pony staat al enkele maanden stil en krijgt deze muesli omdat alle vitaminen en mineralen er in zitten, maar nauwelijks suiker eiwitten en energie. Je hoeft er niet veel van te voeren, maar toch een stuk smakelijker dan zo'n kale vitaminekorrel (daar trekt mijn zeurpiet zn neus voor op).