Talgklierontsteking, wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Verona2000

Talgklierontsteking, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 20:01

Hoii,

*ik weet niet of het hier goed staat*

M'n pony heeft waarschijnlijk een 'talgklierontsteking' bij der singelplek. Het is een heel klein bultje ter grootte van een doperwt. Veearts heeft er vandaag naar gekeken en zei dat als je er geen last van had je het maar moet laten zitten. Maar het zit precies op de plek waar de singel zit, en als ik er druk op zet is het wel gevoelig... (ze is ook erg gevoelig voor singelwondjes) Als ik aansingel en wil stappen loopt ze ook eventjes kort, en daarna niet helemaal de volle beweging die ze heeft. Dus het zit wel in de weg. Nu zouden we het kunnen laten weghalen maar bestaat de kans wel dat het gaat ontsteken (wat denk wel een kleine kans is) of misschien dat het groter terug komt (al denk ik dat niet). Nu wordt het zowieso niet groter of kleiner meer, het zit er al een aantal weken. Wat zouden jullie doen? Of bestaan er misschien nog middeltjes dat ik misschien zou kunnen proberen?

Groetjes jennifer

Verona2000

Re: Talgklierontsteking, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 20:30

Niemand?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:57

Soms duurt het even voordat je een reactie krijgt, geduld is een schone zaak...

Ik zou zelf een tijdje (een week om te beginnen) met groene klei smeren, dat helpt bij dat soort plekjes vaak goed. In de tussentijd wel een tijdje geen singel gebruiken (dus niet rijden). Kijk na een week of het minder wordt. Zo ja: doorzetten tot het over is.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 21:45

Angela schreef:
Soms duurt het even voordat je een reactie krijgt, geduld is een schone zaak...

Ik zou zelf een tijdje (een week om te beginnen) met groene klei smeren, dat helpt bij dat soort plekjes vaak goed. In de tussentijd wel een tijdje geen singel gebruiken (dus niet rijden). Kijk na een week of het minder wordt. Zo ja: doorzetten tot het over is.

Haha, jaa beetje ongeduldig sorry...

Groene klei is nog wel een idee, dat heb ik nog wel! En zonder zadel rijden doe ik zowieso al.. Helaas! Haha! Bedankt voor de tip!

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 07:07

Verder niemand meer? Snap dat dit niet een gewoonte is een talgklierverstopping maar er moeten nog wel meer mensen zijn die het bij hun paard of zichzelf gehad hebben toch?