Hoeveel havens slobber mash voor mijn pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Dyonne

Hoeveel havens slobber mash voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:30

Ik heb een kleine B pony van 3 jaar, ik rijd d'r over een maandje in maar is nu heel erg dun.. Mij is vertelt dat havens slobber mash ook werkt voor dunnere pony's/paarden. Ze krijgt 3x perdag een halve plak hooi, en heeft 27/7 beschikking tot veel gras, ze heeft geen wormen ect en is kern gezond. Ze word altijd al in de winter erg dun, niet mager.
Maar mijn vraag is nu, hoeveel mag mijn pony van de Haven Slobber Mash? :)

Ik hoop dat ik reactie's krijg, want het is best wel dringent. :P

xmarliez

Re: Hoeveel havens slobber mash voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:33

Ik geef mijn paard van 175 2 kilo op een dag. 1 kilo in de ochtend en 1 kilo in de avond.
Dus voor een pony zou ik het halveren en dan zie je vanzelf wel of ze te snel dik wordt, dan minderen en wanneer ze niet dikker wordt vermeerderen en wanneer het goed gaat zo houden ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:39

En misschien ook gewoon meer hooi geven ? In gras zit nu haast niks meer van voedingswaarde, en dat heeft ze toch nog wel nodig op 3 jaar...

_Dyonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:46

xmarliez schreef:
Ik geef mijn paard van 175 2 kilo op een dag. 1 kilo in de ochtend en 1 kilo in de avond.
Dus voor een pony zou ik het halveren en dan zie je vanzelf wel of ze te snel dik wordt, dan minderen en wanneer ze niet dikker wordt vermeerderen en wanneer het goed gaat zo houden ;)

Whoops, ze krijgt 1 plak en dat 3x per dag.. Foutje! Maar maakt het niet uit als ze eens teveel heeft? Veroorzaakt dat geen koliek, diaree ect?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:47

Hoeveel is zo'n halve plak hooi, is het een half plakje van zo'n klein baaltje, in dat geval krijgt ze erg weinig, of hebben julie van die grote (400kg) balen.
Ik zou beginnen met 1 keer per dag een halve schep.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:50

Nee, in principe poepen ze vaak gewoon weer uit wat ze te veel krijgen. Je moet het wel goed aanmaken met heet water anders gaat het natuurlijk opzetten.
De slobber is gewoon een complete voeding naast het hooi. Alle vitamines en mineralen zitten er in. En je merkt snel genoeg of ze te veel of te weinig krijgen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:54

VSW -> VS

_Dyonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:56

barbar schreef:
Hoeveel is zo'n halve plak hooi, is het een half plakje van zo'n klein baaltje, in dat geval krijgt ze erg weinig, of hebben julie van die grote (400kg) balen.
Ik zou beginnen met 1 keer per dag een halve schep.

Op een of andere manier kan ik geen foto invoegen, dan maar zo.
De eerste baal hooi die je kunt kopen, daarvan krijgt ze de helft verdeelt over de hele dag. Lijkt me genoeg voor zo'n kleine ukkepuk :P roekeruitersport.nl/contents/nl/d131.html

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:34

Ik kan helaas geen gewichten ondekken, maar als je pony ong 5 a6 kg per dag krijgt moet het voldoende zijn.
Verder vind ik senior priores van subli een erg fijn produkt, en on een pony dikker te krijgen helpt het ook om vetten in de vorm van bijv lijnzaadolie te geven.

Mehelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:17

xmarliez schreef:

krijg jou paard ook brok?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:31

Mehelia schreef:
xmarliez schreef:

krijg jou paard ook brok?

Ja, destijds ook nog 1 kilo p/d Havens basisbrok.