Paard verkouden maar eigenaren doen niks.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nynapas

Paard verkouden maar eigenaren doen niks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 17:53

Hallo, Dit schrijf ik namens een vriendin van mij omdat zei niet weet wat ze moet doen. Het gaat om haar lease paard.

Haar lease paard begon in december wat snotterig te worden en je hoorde tijdens t ademen dat de neus ook wat verstopt zat. Ze heeft dat toen tegen de eigenaren verteld die er vervolgens op reageerde '' Paard heeft net heel wat gegaloppeerd in de bak daardoor ademt hij zwaarder of t was ''hij is gespannen daarom zulke neusgaten en ga zo maar door >;) . T is nu net Februari en toen hij t kreeg ongeveer midden december. Ze (mijn vriendin) heeft al meerder male keren de neus schoongemaakt en tegen de eigenaren gezegd. Wat is verstandig om te doen ? Ze kan niet zomaar de DA bellen omdat t niet haar paard is ..

hebben jullie ideeen ?

Miepie77

Re: Paard verkouden maar eigenaren doen niks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:00

staan de paarden op een pensionstal, anders kan je het eens ter sprake brengen bij de pensionstal eigenaar, dan kan die het ook aangeven

Taranes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:02

Ze kan altijd de dierenarts bellen en gewoon vragen om advies en informatie zonder dat hij direct langskomt. :) eventueel overleggen met bijvoorbeeld de staleigenaar of het hem ook opgevallen is. Het kan namelijk ook zijn dat je vriendin het anders opvat.

Nynapas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 18:06

Het paard staat aan huis. Het is ons niet als enigste opgevallen dat het paard t heeft

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:10

Als mijn paard een snotneus heeft haal ik er ook geen da bij hoor. Wat kan de da doen dan?

countryhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:13

Misschien wat smeren met luuf, rond het neusgat.
Foenegriek voeren

Nynapas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 18:18

het paard heeft t al bijna 3 maanden

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:28

Misschien kan je vriendin wel kijken naar een vitaminekorrel/-boost of specifieke kruiden die de longen ondersteunen. Als ze dat wel mag geven (en het paard dit nog niet krijgt) kan ze in elk geval wel wat actie ondernemen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:28

het paard staat aan huis bij de verleaser ? dan zou ik de lease stopzetten totdat het paard behandeldis. tenminste is het helder of gekleurd snot ? hoest het paard ook ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:42

wat voor kleur is het snot,hoest het paard ook?Is het uit 1 neusgat of beide neusgaten?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:49

Alleen een snotneusje (mits het gezond snot is uiteraard, dus niet geel.. zelf een beetje troebel is niet per definitie slecht) hoef je echt geen DA voor te laten komen. Zijn zoveel paarden die daar in de winter last van hebben. Niet alleen door de kou, maar bijvoorbeeld ook door het langer/vaker binnen staan.

Nynapas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:49

Alvast bedankt voor de reacties :)

Het is bij beide neusgaten. Het snot is doorzichtig . Hij krijgt idd een loop neus als hij heeft gereden. Maar is t niet heel slecht al zo lang verkouden?

Nynapas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 20:50

Paard hoest niet trouwens

Florionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 09:53

Hoe is het paard verder? Nog gewon levendig? Ik zou mij er niet zo heel druk om maken, ik krijg ook een loopneus als ik ga sporten in de kou

Nynapas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 22:08

Paard qwa gedrag nog steeds t zelfde als altijd haha maar is 2 maanden echt niet te lang