Zit al een paar weken te tobben met mijn pony, allerlei dingen bekeken en geprobeerd maar het lijkt alleen maar erger te worden. Nu contact met de DA om eventueel op Lyme te testen maar volgens mij spelen er andere dingen ..
Vannacht (ja, ik slaap er geweldig goed van
) kwam ik ineens tot de conclusie dat de problemen begonnen zijn nadat hij opnieuw beslaan is geweest. Dit heb ik nu ook via mail aan de DA voorgelegd, wil hem dan volgende week eens laten kijken (zijn geen acute problemen, pony is niet kreupel ofzo maar gewoon niet happy.. ).Vandaag nog eens die hoeven goed zitten bekijken en net toen ik thuis kwam bedacht ik mij dat mij iets was opgevallen (even geleden al
) maar dat ik niet goed wist of het wat was, dus ik dacht: ik google even "paard gat in straal". Nou, daar werd ik dus niet vrolijk van
Maarja, het is wel internet natuurlijk dus misschien leg ik de info niet goed samen ..Omdat het nu uiteraard weekend is (maar wel nog hoop op reactie van mijn DA via mail) wil ik toch graag eens jullie bedenkingen. Pony heeft nog nooit last gehad van rotstraal, het heeft dus compleet geen geur, er is verder niks verandert in zijn leefpatroon of dergelijke. Zo zagen zijn hoeven er eind december (en nu nog) uit:

(foto vertekend wel, op deze manier lijkt er zowat geen straal meer te zitten maar zo extreem is het niet, heb alleen vandaag niet gedacht om nieuwe foto's te maken).
Dit is het geheel:

(achter staat hij niet recht/correct maar dit is geweten, al heb ik nu wel het idee dat het rechtsachter extreem is en vraag ik mij af of zijn unhappy gedrag daar niet vandaan komt .. maar vandaar dus het contact met de DA en daarna eventueel hoefsmid).
Schiet mij aub niet af, ik zit ook met heel die situatie en had liever gisteren dan vandaag een oplossing, maar omdat hij geen duidelijke symptomen had/heeft is het moeilijk om meteen te weten welke weg je op moet... ik doe mijn best..

) ook verdeeld, maar wel duidelijk dat ik er wat mee moet en dat het (zoals ikzelf al dacht) wel eens de oorzaak van zijn niet zo happy gedrag de laatste tijd kan zijn.
Maar kan je verder niet helpen, ben geen hoefsmid