Ervaring met Ge Huibers of HuGho?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Ervaring met Ge Huibers of HuGho?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 12:38

Vanmorgen had ik les en was enorm aan het stoeien met een narrig paard.
Nou viel het de instructrice op dat het paard opgezwollen delen heeft ter hoogte van de dikke darm. Uiteraard had ik ook al wel gezien dat hij iets anders heeft dan andere paarden maar ik heb dat weggeschreven als aangetrokken spieren in de flanken (keek dus naar het dunnere deel er onder)

Een van de paarden van mijn instructrice heeft heeft in mindere mate darmontstekingen gehad en sindsdien krijgt zij voeradvies van Ge Huibers. Haar paarden hebben kruiden gehad en zijn overgegaan op HuGho voer en doen het daar super op.

Ik kon op Bokt niet erg veel vinden over de man zelf, wel iets over het voer, maar ik ben benieuwd naar ervaringen.

hilly200

Re: Ervaring met Ge Huibers of HuGho?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:43

Mijn paard staat op de hugho kruidenmix, krijgt 2x daags een half schepje. Ben er toen op over gegaan omdat de tandarts aanrade om op een voeder over te gaan met zo weinig mogelijk melasse, en ivm met zijn hoefbevangenheid gevoeligheid zocht ik zelf dus ook iets met weinig suikers. Hierdoor kwam ik bij hugho uit en paardlief doet het er goed op, is ook makkelijk kauwbaar gezien zijn gebit ook niet super is (24 jarige haf).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:36

Ja, ervaring met het voer. Het is heel mooi voer! Ik weet ook een paar mensen die heel veel hebben gehad aan de hulp van Ge Huibers en zijn voedingsadvies.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:21

2 stalgenoten hebben er erg goede ervaringen mee, mijn paard deed het er juist niet goed op. Minder energie en stijviger.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:26

Ik heb het ook lang gevoerd. Nadeel was alleen dat ik er een stuk voor moest rijden. Hier verkopen ze het niet in de buurt. Inmiddels ben ik over op spelt met zwarte haver en sport zero muslie van de aveve. Deze muslie heeft ook geen toegevoegde suiker en melasse. Daarnaast ben ik ook een stuk voordeliger uit.

Men merrie kan absoluut niet tegen melasse en suiker en is daarbij dan ook gevoelig op haar darmen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:02

Indomitable schreef:
Men merrie kan absoluut niet tegen melasse en suiker en is daarbij dan ook gevoelig op haar darmen.

Precies om deze reden hebben wij de hugho ook geprobeerd. Ze adverteren inderdaad met weinig suiker en zetmeel maar dat valt in werkelijkheid onwijs tegen, volgens voervergelijk ongeveer 24%. Daarnaast vond ik het ook vrij prijzig voer en zagen we te weinig verandering om te kunnen zeggen dat dit voer nu echt beter voor haar was.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:53

en er zitten nogal wat granen in. ik zou voor een zetmeel (granen) en suikerarm voer gaan.
sluit meer aan bij de natuurlijke behoefte van een paard.
ik voer zelf de marstall vito en healthy herbs. dat bevalt uitstekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:57

Mijn merrie heeft ook op dit voer gestaan en deed het er super op. Ze kreeg 2x daags een kilo. Het voer rook ontzettend lekker en ze was er echt dol op. Helaas is het hier in de buurt nergens meer te krijgen dus zijn wij overgestapt naar ander voer.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:03

Ik heb het sinds kort maar ik werd gewezen op het hoge ijzer gehalte.
En als je op bokt zoekt zie je meerdere reacties over de beste man dat hij van alles belooft maar nooit ergens een normaal antwoord op heeft en erg bot schijnt te zijn. Zijn voer is het beste en daar mee klaar. Heb hem ooit op horse event ontmoet en toen vond ik hem niet onaardig maar verder geen ervaring.
Ik wil wel kijken of het ikzergehalte echt niet te hoog is! Kan nog niet zeggen of ik verbetering zie bij de paarden..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:34

Ge Huibers had/ heeft toch ook te maken met Ursonne, zemelen , the natural way ? Of zit ik nu fout ?
want qua voer zou je dan misschien zelf wat samen kunnen stellen met hulp van de ursonne kruiden vit en min mix.

edit: ja dus. Zie Maris @ [VS] Recente ervaringen met Hugho kruidenmix Hij gebruikte vroeger ursonne + zemelen en/of haver. Maar misschien zijn zijn inzichten ondertussen wel veranderd natuurlijk.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:28

Goh, ik lees even mee :O

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 11:56

We hebben het geprobeerd, maar kort, want de paarden werden mager en heet. Verder geen klachten. De drukpunten ip de rug waar mijn paard reageerde bleek hij recent kissing spines te hebben.