Mijn bijna 6 jarige schimmel merrie had al lang een plekje aan de binnenkant van haar achterbeen.
Plekje werd steeds zwarter en de dierenarts gaf het de naam Melanoom. ''Ach zolang het niet heel snel groeit kun je het gewoon laten zitten, en zolang ze er geen last van gaat krijgen''.
Bijna 1.5 jaar verder is de melanoom uitgroeit tot een groot ding en vond ik tijd om hier een einde aan te maken. Merrie heeft er verder geen last van maar vind het toch niet horen, dus besloten om vanmorgen de dierenarts nogmaals te laten komen.
Merrie is helaas niet te laden nog momenteel op de trailer(zijn hard bezig om dit te veranderen maar dit vergt wat tijd en geduld). Een ritje naar de kliniek zat er dus helaas niet in.
Laat ik voorop stellen dat ik dit het liefste wilde om hem mooi operatief te laten verwijderen maar dit gaat op dit moment gewoon niet.
Dierenarts vond de plek te groot om uit te snijden op stal, de wond die achterblijft blijft te groot en dit moet dus echt op een kliniek gedaan worden.
Nu had de dierenarts ervaring met het afbinden van melanomen en dan wil het nog wel eens gebeuren dat ze slinken of zelfs eraf vallen.
Zo gezegd zo gedaan.. Merrie in een roesje en knopen maar met hechtdraad. Ze hebben eerst de melanoom uit de huid moeten trekken en toen het hechtdraad geknoopt zodat er niets achter blijft in het lichaam.
Nu is het hopen dat het hechtdraad het houd en niet knapt, zolang het draad niet knapt zal de melanoom er waarschijnlijk af gaan vallen
Wie volgt?
Voor het afbinden:

Met draad: