De strijd der Melanoom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

De strijd der Melanoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 11:43

Hoi Bokkers,

Mijn bijna 6 jarige schimmel merrie had al lang een plekje aan de binnenkant van haar achterbeen.
Plekje werd steeds zwarter en de dierenarts gaf het de naam Melanoom. ''Ach zolang het niet heel snel groeit kun je het gewoon laten zitten, en zolang ze er geen last van gaat krijgen''.

Bijna 1.5 jaar verder is de melanoom uitgroeit tot een groot ding en vond ik tijd om hier een einde aan te maken. Merrie heeft er verder geen last van maar vind het toch niet horen, dus besloten om vanmorgen de dierenarts nogmaals te laten komen.

Merrie is helaas niet te laden nog momenteel op de trailer(zijn hard bezig om dit te veranderen maar dit vergt wat tijd en geduld). Een ritje naar de kliniek zat er dus helaas niet in.
Laat ik voorop stellen dat ik dit het liefste wilde om hem mooi operatief te laten verwijderen maar dit gaat op dit moment gewoon niet.

Dierenarts vond de plek te groot om uit te snijden op stal, de wond die achterblijft blijft te groot en dit moet dus echt op een kliniek gedaan worden.
Nu had de dierenarts ervaring met het afbinden van melanomen en dan wil het nog wel eens gebeuren dat ze slinken of zelfs eraf vallen.

Zo gezegd zo gedaan.. Merrie in een roesje en knopen maar met hechtdraad. Ze hebben eerst de melanoom uit de huid moeten trekken en toen het hechtdraad geknoopt zodat er niets achter blijft in het lichaam.

Nu is het hopen dat het hechtdraad het houd en niet knapt, zolang het draad niet knapt zal de melanoom er waarschijnlijk af gaan vallen *\o/*

Wie volgt?

Voor het afbinden:

Afbeelding

Met draad:

Afbeelding

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:45

Heel interessant, wel rot dat ze hier last van heeft. Ik volg!

A_nouk

Re: De strijd der Melanoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:49

Ik duim en leef voor je mee :)

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:31

Jeetje, heftig! Ik hoop dat die melanoom er snel zorgeloos afvalt.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:17

Ik volg even, bij mijn paard zijn 2 melanomen verwijderd maar die waren nog wat kleiner.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:41

Vervelend steffie! Ik duim met je mee.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:44

Is er al iets te zien?
Ben erg benieuwd hoe dit gaat, aangezien ik ook een paardje ken met melanomen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 21:14

De melanoom is iets open gegaan en heb de dierenarts gebeld en kan geen kwaad.
Er is nog geen teken van afsterven of iets dat erop lijkt.

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:27

Hopelijk lukt het! Bij een bepaald type wratten wordt deze techniek soms ook toegepast, met succes.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:44

Als paard er geen last van heeft moet je er af blijven paard van vriendin van mij zit helemaal onder.en melanomen was bijna zijn dood heeft nu angepaste voeding dat de mest zacht blijft,want hij heeft binnenin bij zijn rectum een grote melanoom.
vaak blijft het ook niet bij een melanoom je paardje is nog jong.het is goed aardige kanker en heft temaken met de kleur van je paard.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:48

Hoihoi,
Hoe gaat het ondertussen met je paard? Ik ben namelijk wel heel benieuwd of het heeft gewerkt :)
Groetjes