Ik heb een vraagje en misschien dat het iemand bekend voorkomt.
Ik heb een 13 jarige KWPN'er van ongeveer 1.85m en we rijden M2. Rijden gaat er goed laatste jaar en we trainen ook 4 tot 5 dagen per week.
Nu heeft hij heeeeel sporadisch een gek mankement om het zo maar even te noemen. Gisteren kwam het weer licht tot uiting. Hij kreeg er na het rijden weer last van. Hij kan dan ineens zijn hoofd en hals niet meer omhoog brengen. Hij heeft geen pijn of andere symptomen, maar alleen het hoofd kan niet omhoog. Ik ben er afgestapt (dit was tijdens uitstappen) en even gerustgesteld. Dit is al vaker voor gekomen en hebben hier toen ook een DA bijgehaald. Hij is op de foto geweest en hier kwam helemaal niets uit. Foto's waren supergoed voor zijn leeftijd. Het was gisteren ongeveer anderhalf jaar geleden dat hij er last van heeft gehad. En het duurt ook maar maximaal 15 min, maar meestal korter.
DA weet het ook niet en er komt verder niets uit of tot uiting. Temperatuur is normaal en na een tijdjes schud hij met zn hoofd en is het over.
Ook is het een keer gebeurd na rollen, maar dit is al jaren terug. Hij stond toen ook een kleine 10 minuten zo en daarna niets meer aan de hand.
Hij loopt hierna gewoon normaal en is weer helemaal zichzelf. Ik sta nu echt voor een raadsel en zelfs de DA. Als ik er vandaag weer op stap heeft hij nergens last van en is hij los en soepel door zijn lijf.
Ik zelf zit met een lichte vorm van spierbevangen in mijn hoofd, dat er ergens een zenuw knel komt te zitten of een spier.
Komt dit iemand bekent voor? Heb al een paar keer de DA gebeld als het gebeurt, maar als ze er zijn is het al weer weg en kunnen ze niets meer doen. Heb het ook al een keertje gefilmd, maar toen was het ook na een paar minuten weer over.
Bedankt voor het lezen van het verhaal en ik hoop dat iemand het herkent of een idee heeft wat het zou kunnen zijn? Hiermee kan ik dan verder zoeken.
@FriesWytske Nee staat in het verhaal dat hij het ook heeft gehad bij rollen. Zadel is net nieuw aangemeten en op maat gemaakt. Dit is het niet en had hij het al eerder gehad.
@Babootje heb ik gedaan, maar hebben ook geen idee. Het nadeel is dus dat ze het niet in het echt kunnen beoordelen, omdat het altijd al weg is voordat de DA er is.
Universiteits kliniek zou ik wel eens kunnen proberen.
Nou, misschien kan ik er wel iets over zeggen. Ik heb dit zélf ongeveer 2 x per jaar. Ik maak een verkeerde beweging en opeens kan ik dan mijn hoofd niet meer omhoog krijgen. Ik moet dan de hele dag (want bij mij duurt het dan ongeveer een dag) met mijn hoofd half gebogen lopen. 1x was het zo erg dat ik spierverslappers heb moeten krijgen van de dokter. Soms is het ook heel licht en is het na een paar uur over. Bij mij is de oorzaak dat er een spier of zenuw knel zit onder het schouderblad. Als er dan op een bepaalde manier op mijn schouderblad gedrukt wordt, dan kan namelijk mijn hoofd opeens wél omhoog.
Komt inderdaad wel overeen met elkaar. Hij stond zn hoofd te schuren aan een van zn benen en daarna kon hij niet meer zijn hoofd omhoog brengen. Bedankt