D-tox samen met prednison??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

D-tox samen met prednison??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 16:56

Mijn paard heeft vocht in zn buik en een einschussbeen en krijgt hiervoor prednison. nu was ik op zoek naar iets wat hem zou ondersteunen hierin. dus goed om vocht en troep af te drijven maar ook goed voor zn afweer. de paardendrogist raadde d-tox van NAF aan maar wel met de mededeling dat ik met de dierenarts moest overleggen of dit samen kon met prednison. tja, mijn dierenarts is niet voor het geven van supplementen die niet bij hun vandaan komen en kende het ook niet dus hij wilde er niks over zeggen. hij had zelfs nog nooit van appelazijn gehoord voor paarden dus dat zegt genoeg lijkt me...
maar wat nu. iemand die het weet? kan dit samen met prednison of kan ik beter even wachten tot de prednison afgelopen is? en dan, de gewone kuur a 9 gram per dag dagelijks of een stootkuur van 50 gram per dag? iemand tips?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:58

ik zou even wachten tot de kuur op is voor de zekerheid.

Elco

Re: D-tox samen met prednison??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 08:34

Gewoon wachten tot de prednisilon kuur afgelopen is, omdat D-Tox ook resten medicijnen afvoert dus niet zo handig.. :o

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 08:43

Wat zit er in die D-tox?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:28

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:31

Ik zou ff wachten: de werkzaamheid van medicijnen hangt af van het mileu van de darm (voor opname) samen stelling van het bloed (pH etc) ook voor opname, maar ook voor verdeling en halfwaarde tijd, en ook van bv pH van weefsels, elektrolyten balans, pH van urine, werkzaamheid van de lever, etc. Er is een grote kans dat een detox hier vanalles in veranderd, iig tijdelijk, tenopzichte van de normaal status. Dat kan dus de werkzaamheid van je medicijn beinvloeden!

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:21

Waarom d-tox ?
Het idee dat er middeltjes bestaan waarmee je het lichaam zou kunnen "ontgiften" is medische nonsens.

Het lichaam is een biologische machine,
die constant grondstoffen opneemt en afvalstoffen verwerkt en uitscheidt.
Dat is een ingewikkeld en gesofistikeerd proces,
en je kunt het niet met één of ander middeltje "verbeteren" of "stimuleren".

Met letterlijk "ontgiften" heeft dat alles trouwens niets te maken.
Als het lichaam werkelijk "vergiftigd" wordt,
dan moet je eerst en vooral de bron van de vergiftiging wegnemen,
en eventueel (indien beschikbaar) een tegengif toedienen.

D-tox is pure kwakzalverij : The Detox Scam.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:03

BigBen schreef:
Waarom d-tox ?
Het idee dat er middeltjes bestaan waarmee je het lichaam zou kunnen "ontgiften" is medische nonsens.

Het lichaam is een biologische machine,
die constant grondstoffen opneemt en afvalstoffen verwerkt en uitscheidt.
Dat is een ingewikkeld en gesofistikeerd proces,
en je kunt het niet met één of ander middeltje "verbeteren" of "stimuleren".

Met letterlijk "ontgiften" heeft dat alles trouwens niets te maken.
Als het lichaam werkelijk "vergiftigd" wordt,
dan moet je eerst en vooral de bron van de vergiftiging wegnemen,
en eventueel (indien beschikbaar) een tegengif toedienen.

D-tox is pure kwakzalverij : The Detox Scam.

En daar hebben we weer onze betweter, die alles wat niet medisch onderlegd is als kwakzalverij bestempeld.. :') Mister kwakzalverij BigBen.. _/-\o_

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 14:39

BigBen schreef:
Waarom d-tox ?

ach, ik heb diverse dieren op zien knappen van "ontgiften" met dit middeltjes als groene leem, d tox enz.
Dan noem je het maar kwakzalverij en medisch nonsens. Ik zie dat het werkt, de dierenartsen zien dat het werkt dus dan ben ik tevreden ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 14:50

Mijn ervaring is als mens dat het ontzettend goed kan helpen en ondersteunen. :j
Zelf hier ook mariadistel zaden gevoerd aan een paard na leverbot en antibiotica om de rommel af te voeren en de lever te helpen.
Bij de protocollen die ik ken ook qua medicijnen/supplementen voor mensen is het vrij normaal om het los van elkaar te geven/innemen.

Wat ik zelf altijd doe bijvoorbeeld is eerst het betreffende middel innemen, en dan na een half uur/uur pas de detox. Zelf zou ik het niet tegelijk geven.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:59

Elco schreef:
En daar hebben we weer onze betweter, die alles wat niet medisch onderlegd is als kwakzalverij bestempeld.. :')

Ik heb nieuws voor je.
Alles wat niet medisch onderbouwd is, is kwakzalverij :D .

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:21

BigBen schreef:
Elco schreef:
En daar hebben we weer onze betweter, die alles wat niet medisch onderlegd is als kwakzalverij bestempeld.. :')

Ik heb nieuws voor je.
Alles wat niet medisch onderbouwd is, is kwakzalverij :D .

Jammer voor je dat de paarden wel degelijk opknappen i.p.v al die chemische troep die Dierenartsen in je paard al bij voorbaat erin pompen terwijl ze niet eens de oorzaak kunnen vinden.. :')

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:28

Ik heb D-Tox extra gegeven bij mijn paard nadat er een half jaar geleden een peesblessure is geconstateerd. Omdat hij ook een virus heeft opgepakt in de zomer (net zoals de rest van de stal), heeft hij tegelijkertijd wel antibiotica gehad. Dit ging gewoon goed samen.

Ik zou voor de zekerheid wachten met geven tot de prednison afgelopen is.

De hoeveelheid die ik mijn paard altijd gaf was een grote schep, dus iets meer dan de normale dagelijkse hoeveelheid.

Ik zit op het moment te twijfelen of ik D-Tox moet blijven geven of MSM Zwavel (mijn paard kreeg ze alle 2).

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:51

Elco schreef:
Jammer voor je dat de paarden wel degelijk opknappen i.p.v al die chemische troep die Dierenartsen in je paard al bij voorbaat erin pompen terwijl ze niet eens de oorzaak kunnen vinden.. :')

Chemische troep ?
Alles is chemisch.
Iedere stof heeft een chemische samenstelling, en chemische eigenschappen, positief en negatief.
Of iets "troep" is, zoals jij dat noemt, heeft niets te maken met de vraag
of die stof in een labo wordt gemaakt dan wel vrij in de natuur voorkomt.
Asbest is een natuurlijke delfstof, maar je kunt het beter niet inademen, of je krijgt kanker,
terwijl paracetamol in een labo wordt gemaakt, en bij verstandig gebruik compleet onschuldig is.

In iedere mand ligt wel een rotte appel,
maar het merendeel van de dierenartsen werkt hard voor weinig geld.
Als jouw paard acute koliek heeft bel jij de dierenarts,
en als datzelfde paard er zo erg aan toe is dat alleen inslapen als laatste optie overblijft,
dan bel jij opnieuw de dierenarts.
En waarom ?
Omdat die man of vrouw verstand heeft van zaken waar jij niet het minste benul van hebt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 18:17

Volgens mij was mijn vraag of d-tox samen kon met prednison. en niet de vraag of het kwakzalverij is of wat dan ook. :)*
dus graag die discussie ergens anders voeren svp.....

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:14

Nou, als ze het extremisme willen uitroeien, dan mogen ze beginnen met Bigben te bannen.
Ooit dacht men dat de aarde plat was, en men had geen tegenbewijs. Diegene die beweerde dat de aarde rond was, werd toen ook een kwakzalver genoemd...

Ik denk niet dat deze kuur de supplementen zal vasthouden en hun werking ontnemen. Ginkgo Biloba zit erin, dat helpt voor betere doorbloeding, en mariadistel beschermt de lever. Beide producten zijn aan bod gekomen in mijn opleiding apotheekassistent, dus als apothekers (wetenschappers) dit al onderwijzen, dan zal het wel ok zijn.

Eén van mijn docenten (reguliere apotheker, docent galenica, en lid van de Provinciaal Geneeskundige commissie) waarschuwde nl. voor de gevaren van Paracetamol (vb. Dafalgan) voor de lever. Toen ik vroeg of er dan niets bestond om de lever hiertegen te beschermen, was zijn antwoord "mariadistel".

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 03:57

Ik heb zelf resium gebruikt om te d-toxen. Misschien dat je daar ook eventueel naar kunt kijken?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 07:44

Prednison moet het immuunsysteem onderdrukken.
Om het het beste laten werken zou ik niet weten waarom je gelijktijdig ook zou d-tox gebruiken.
prednison is een heftig middel voor het lichaam. Wacht eerst af hoe je paard op de prednison reageert.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:13

hwn schreef:
Nou, als ze het extremisme willen uitroeien, dan mogen ze beginnen met Bigben te bannen.
Ooit dacht men dat de aarde plat was, en men had geen tegenbewijs. Diegene die beweerde dat de aarde rond was, werd toen ook een kwakzalver genoemd...

Je vergist je.
Wie toen beweerde dat de aarde rond was werd niet een kwakzalver, maar een ketter genoemd.
Het waren namelijk de gelovigen die vasthielden aan het idee dat de aarde plat was,
niettegenstaande wetenschappers bewezen hadden dat zoiets niet kon.
Net zoals vandaag de gelovigen blind vasthouden aan de werking van detox, mariadistel enz,
terwijl wetenschappelijk bewezen is dat het geen enkel therapeutisch effect heeft.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:21

Van de meeste hoestsiropen (tegen prikkelhoest) is ook niet wetenschappelijk bewezen dat ze effect hebben, maar de apotheken staan er wel vol van.

Trouwens Bigben: je draait de feiten om: het is wetenschappelijk (nog) niet gewezen dat het werkt, maar er zijn meta-analyses die zeggen dat het nog nader onderzoek vergt, dat de gebruikers in dubbelblind testen er toch beter uitkwamen, en door de geringe (of geen) bijwerkingen en lage kostprijs kan het absoluut geen kwaad om het te gebruiken. Ik heb bewust gegoogled op meta-analyses, omdat die enkel de betrouwbaarste onderzoeken evalueren.

Want je kan natuurlijk interpreteren hoe je wil: 10% van de ongevallen wordt veroorzaakt door dronken chauffeurs dus... is het heel gevaarlijk om nuchter auto te rijden, want 90% vd ongevallen gebeurt door nuchtere chauffeurs.