Getwijfeld om het hier of bij medisch te zetten, maar na overleg plaats ik dit onderwerp hier.
Iets over mijn paard: 7 jarige pre ruin.
Mijn paard begon van de zomer steeds meer te jeuken. Hierna heb ik verschillende dingen geprobeerd.
- Van het land af gehaald
- Speciale deken
- allerlei smeerspullen
- Da erbij ( die zei dat het zomereczeem was)
- Verminderd met voer ivm eiwit
Nu is het echter zo dat mijn paard rond deze periode nog steeds jeuk heeft. Wat raar is als het zomereczeem zou zijn. Nu heb ik de osteopaat al meerdere keren geweest en die wees mij erop dat zijn bespieding ook nog steeds niet beter wordt. Nu is het rond de hals wel oké maar met name rondom de rug en de billen is het minder. Hij is relatief mager, je voelt zijn ribben. Echter heeft hij wel een rare buik. Toen ze hem ging behandelen (eergisteren) was er rond de darm regio veel spanning. Ze zei dat het dan iets met de darmen kan zijn. Dat hij zijn voedingsstoffen niet goed op kan nemen. Dat kan door een schimmel komen. Wat zich kan uiten door de jeuk die hij nog steeds heeft. Ze zei dat het niet door het hooi kon komen dat is goede kwaliteit.
Nu heb ik voor zijn weerstand Cavalesse gekocht. Dit is een supplement dat verschillende vitamine en mineralen bevat, tegen huidproblemen en het ondersteund de weerstand.
Voor zijn spieren heb ik op advies Equitop Myoplast aangeschaft. Dit stimuleert de spieropbouw. Het schijnt dat ze daar nogal actief van kunnen worden. We gaan het meemaken.
Vandaag ben ik met beide supplementen begonnen. Ik ben van plan om elke week een foto te maken. Van de spieren (algemene foto) en van de jeuk plekken om zo te laten zien wat beide producten doen bij mijn paard.
Verder komt de tandarts (vanwege vastpakken en de zadelmaker ook nog binnenkort. Dan hebben we het hele roedeltje gehad en kunnen we rustig opbouwen.
Morgen komt foto 1