Wond 2 weken na castratie nog steeds open?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Wond 2 weken na castratie nog steeds open?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 14:44

Hallo allemaal.

Morgen 2 weken geleden is mijn paard gecastreerd, het betreft een bijna 6 jarige PRE.
De castratie is thuis gedaan en goed verlopen, de zaadstreng en volgens mij buikwand zijn afgebonden
maar verder is de wond open gelaten.

Het heeft een aantal dagen bloed gedruppeld, maar hierna ging het eigenlijk snel beter, de zwelling zakte af en meneer voelde zich ook goed!

Vandaag, zag ik flink wat bloed op zijn achterbenen en keek ik onder zijn staart en zag ik 2 open snedes in de balzak. Dit was wat bloederig en 1 snee leek een beetje open te staan en zag hier iet wat rozig weefsel.

Hij heeft verder geen koorts, en eet/drinkt goed en is actief.

Heb mijn dierenarts gebeld, maar kreeg de assistent aan de lijn die vertelde dat dit normaal was, en het gewoon wondvocht was wat hier uitdruppelde en dat er nu niks aan te doen was?

Toch ben ik er niet gerust op en ga vanavond toch weer kijken en bel dan nog een keer en laat desnoods de DA langskomen.

Wat denken jullie hier van? ervaring?

Tabaluga12

Re: Wond 2 weken na castratie nog steeds open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:47

Het heelt van binnenuit en dat kan wel even duren. Het kan ook een ontsteking zijn, ik zou er voor de zekerheid wel even naar laten kijken.

HiHaEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:58

Onze pony's zijn afgelopen najaar ook gecastreerd. Onze dierenars zei dat als er wondvocht uit druppelde het niet erg was, maar als je echt bloed zag (donkerrood en het stolt) dat de dierenars dan even langs moest komen. Bij een pony puilde er een stukje weefsel uit de snee, maar dat kon geen kwaad en is uiteindelijk weer weggegaan. Als je het niet vertouwd zou ik gewoon de dierenats nog een keer bellen, dat kan nooit kwaad.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:04

ik zou de dierenarts er even naar laten kijken,je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen.
Ik heb geen ervaring met castratie wonden....bij mij zijn ze nog hengst,en dat blijven ze ook.Doodeng die 'kleine'' ingrepen...