Hallo bokker, Ik heb sinds twee weken men eigen paardje. Nu ik ging er deze zondag naar toe en wat blijkt... dat hij mank staat. Het is niet erg maar je ziet dat het niet goed is. Het is zijn linker voorbeen. En het is alleen in draf en op zijn linkerhand. Hij staat wel lang op zijn hoeven maar hij word donderdag bekapt. Hij heeft in de hoef waar hij op mankt een klein scheurtje... mijn vraag is heeft dit er iets met te maken?
Als er spoed is moet je contact opnemen met de dierenarts. Kleine scheurtjes in de hoeven zijn over het algemeen geen reden om mank te lopen. Te lange hoeven kan wel voor beenproblemen zorgen. Uit deze korte omschrijving valt verder niks zinnigs te zeggen.
Daphne__
Geplaatst: 20-01-15 12:51
Hoefsmid eerder laten komen, kan een hoefzweer zijn
Celine_Famke
Geplaatst: 20-01-15 12:51
Dierenarts of hoefsmid misschien laten komen? Wij kunnen vanaf de computer niet zien wat er mis is met je paardje. Balen dat hij kreupel is, zeker nu je hem net pas heb!
Heb je een foto van de hoef?
Snoevie
Geplaatst: 20-01-15 12:52
Als het zo spoed is als jij zegt niet langer afwachten en even contact opnemen met je hoefsmid. Wij kunnen hier nu niks over zeggen
JoyCiej007
Geplaatst: 20-01-15 12:52
In plaats van een 'spoed'vraag op bokt te stellen, zou ik de DA en liefst hoefsmid met spoed laten komen als jij je zo zorgen maakt en het paard staat kreupel.
Kleine hoefscheurtjes zijn over het algemeen niet zo ernstig.
maar hier vanaf de computer kan natuurlijk niemand de situatie beoordelen.