2 jaar terug is bij mijn haflinger Sarcoïdosis geconstateerd. In die 2 jaar heb ik zo'n beetje alles geprobeerd.. Maar ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt. Het rechter voor beentje zit tot aan de knie onder de schilfers en plekjes. Zodra ze maar ergens tegenaan loopt, is het een open wond. De huid is dik en warm en ze heeft er duidelijk last van. Dierenartsen konden mij niet verder helpen... Soms is het zomaar bijna over, groeit er weer haar en zijn alle plekjes weg, maar van de ene op de andere dag kan het weer vreselijk omslaan.. Op dit moment doe ik er even niets meer aan, behalve proberen het droog houden (niet in de drek), af en toe schoonmaken en invetten. Verder krijgt ze dagelijks wat knoflook over een handje muesli, dit schijnt goed te zijn voor de bloedsomloop. Ik lees dat beweging erg belangrijk is, sinds ze dit heeft staat ze hele dagen buiten, op rubberen matten en ze kan ook kiezen voor zand. Rijden doen we (bijna) niet meer. En als we rijden, alleen stappen.
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Tips voor nog eventuele middeltjes?
Qua voer krijgt mijn paard alleen kuil, kan dit ook invloed hebben?
Ik heb het gevoel dat ik nog veel meer dingen kan proberen!!
Alle hulp is welkom