Op 12 december kwam mijn haflinger (nadat hij 1,5 licht kreupel was) stok kreupel zijn stalletje uit met een been die 3x zo dik was als normaal. Ik heb de DA erbij gehad en er bleek een hele diepe zweer te zitten. Hij is vervolgens 3/4 dagen in het verband gezet met zoutoplossing en toen kwam de zweer er gelukkig uit. De hoefsmid is toen nog even langs geweest maar alles zag er goed en schoon uit.
Nu stond mijn paard afgelopen vrijdag weer op 3 benen. Precies hetzelfde been was weer enorm gezwollen en warm. Om een tweede enorme rekening te voorkomen heb ik de smid laten komen. Deze heeft vertelde mij dat het weer precies dezelfde plek was en heeft hem weer mooi open gesneden. sinds vrijdag heb ik mijn paard meerdere malen per dag in de biotex gehad. Alles bleef schoon en gister leek hij al weer bijna zuiver te lopen.
Maar vandaag was die weer stok kreupel! Ik heb uiteindelijk met de achterkant van mijn vlechtnaald een pus prop eruit gehaald en daarna kwam en weer een stroom pus uit. Vervolgens heb ik hem weer in de biotex gezet en daarna een prop watten met betadine erin gedaan.
Maar wat is nou het beste om te doen? de een zegt open laten zodat het kan luchten, de ander zegt watten erin zodat het schoon blijft... ik weet het niet meer