Hoe voorzichtig zijn jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Hoe voorzichtig zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 12:34

Vrijdag was ik bij ICNN springen. En daar gaat natuurlijk nog wel eens wat mis. Ruiter valt, paard valt in sprong, weigert, verstapt zich of wat dan ook.

Nu viel het mij op dat eigenlijk alle ruiters vrij vlot na het vallen er weer op zaten of wanneer hun paard in de sprong was gevallen gewoon door reden.
Één persoon die mij vooral opviel was een man die in de barrage van de 1.45 reed. Hij spoorde zijn paard op weg naar de laatste sprong nog even flink aan, maar hij kwam niet uit... Paard sprong half en landde dus in de sprong. Ruiter bleef er wel op zitten maar het zag er vrij vervelend uit.
Toch leek niemand echt bezorgd. Ruiter liet zijn paard daarna aandraven en verliet toen de bak.
En zo gebeurde het dus wel vaker dat het paard in de sprong belandde en de ruiter daarna doorreed.

Nu is dit topic absoluut niet als commentaar bedoeld op de ruiters, maar puur uit nieuwsgierigheid.
Ben ik dan zo extreem voorzichtig dat ik er meteen af zou springen om te kijken of mijn paard oké is?

Hoe pakken jullie zoiets aan?

edit; overigens heb ik lang nagedacht waar dit moet staan, maar ik heb echt geen idee...

vencedor

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:38

Als je eraf springt ben je gedickwalificeerd, daarnaast voel je met aandraven of paard in orde is en er weer op en sprong maken is vaak belangrijk voor het vertrouwen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:53

Eens met bovenstaande. Je merkt het snelste of het fout zit door even aan te draven. Tenzij ze al letterlijk op 3 benen staan.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:24

Inderdaad, altijd even aandraven en voelen of hij correct loopt. Uit de draf op dat moment kun je een heleboel informatie halen. Indien alles goed is nog een sprongetje maken en bij de vrachtwagen afzadelen en controleren op wondjes.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:30

Ik heb zelf ook een keer gehad dat mijn paard ongelukkig lande in de barrage. Voelde gelijk niet goed, terug naar draf en ze liep zo kreupel dat ik eraf gestapt ben. 2 dagen later liep ze weer goed, maar ik ben nog steeds blij dat ik toen direct ben afgestapt. Ik denk dat het helemaal ligt aan wat je voelt...

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:55

Ik denk dat je het heel goed aan kan voelen als je er op zit hoe je paard zich voelt.