Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jenny21 schreef:Ik heb (nog) geen bloedonderzoek laten doen. Ik heb hem nu al 11 jaar en zijn hoeven zijn altijd slecht qua groei geweest. Ze groeien niet waardoor de nieuwe ijzers ongeveer in dezelfde gaten terug geslagen worden. Zonder ijzers is hierdoor niet mogelijk.
Daarnaast heeft hij continu hoefzweren en een hele dunne zool. Deze dunne zool is eenvoudig met een vinger in te duwen!
Waarschijnlijk volgt er wel snel een een rontgenfoto om ook de binnenkant eens te bekijken.
Knert schreef:Lukraak een supplement geven is niet handig. Heel theoretisch zou je kunnen zeggen dat de hoeven slecht groeien dat er een tekort is aan biotine. Maar is het ook echt zo?
Een teveel aan biotine is een zware belasting voor het lijf, vooral als het dier het in eerste instantie al voldoende binnenkreeg.
Ook adviseer ik je er zeker niet lang mee door te gaan.
Nu ken ik je andere topic niet, zonder link ga ik die zeker niet opzoeken. Maar vraag mij wel af wat er uit bloedonderzoek kwam. Was er wel een sprake van een tekort?