hij stond een paar dagen thuis en ineens doodziek en dik achterbeen. einschuss. ik heb mn eigen kliniek gebeld. stom, ik had de faculteit moeten bellen als er wat mis was. maar goed....
dierenarts kwam en ik medicijnen gekregen, moest per direkt met prednisolon stoppen omdat het niet samen kom met metacam. ze heeft later nog wel contact gehad met de faculteit.
na een paar dagen weer een DA want het werd niet minder en vocht in buik komt ook weer terug. Hij vond het vreemd dat ze alleen een hartecho gemaakt hadden en geen thoraxfoto om een lek uit te sluiten. raar want ze hebben een echo gemaakt en ook de thorax bekeken en stilstaande beelden gemaakt. ze zeiden nog, we denken aan een friezenkwaal, lek maar dat heeft hij zo te zien niet...
DA vertelde ook nog dat die echoscopist een vriend van hem was en dat die bij hun op de kliniek was geweest.. dan vraag je toch of hij die foto gemaakt heeft of niet en waarom niet
weer medicatie gekregen en maandag moet ik terug bellen. als het dan nog niet minder of weg is dan willen ze dat ik daar naar toe kom voor een buikecho en foto. op zoek naar een tumor...
ze vinden het namelijk raar dat zn been ontstoken is terwijl hij op prednison stond. het kon wel, kleine kans, maar het was raar. en nu nog vreemder dat die buik erbij kwam.
ik heb aangegeven dat hij na thuiskomst 3 dagen weinig beweging gehad heeft. (ik was ziek en ging er vanuit dat hij buiten kwam. niet dus). niet goed dus voor het vocht. daarnaast werd de prednison afgebouwd. mogelijk had ik die na contact met de faculteit nog voort moeten zetten, mogelijk was het te vroeg. maar goed, dat weten we dus niet omdat hij ineens acuut gestopt is. ook niet goed natuurlijk.
1 dag voor het dikke been, heeft hij gigantisch lopen trappen en schoppen met zn achterbenen. op de grond, naar achteren en tegen eigen benen. in zn achterbenen lopen bijten. ik moest hem behandelen voor mijt, dat lag in de planning voor de volgende dag. volgende dag stond hij met een dik been.
ik denk dus dat het gewoon nog te vroeg was om hem van de prednison af te halen en hierdoor het vocht in buik terug is en dat hij de einschuss gekregen heeft door mijt en/of door het bijten in zn benen en het trappen tegen zn been (wondje??) ik vind dit alles een beetje te toevallig. maar goed, hier word niet naar geluisterd. dat kan niet zeggen ze..
en nu, nu twijfel ik wat ik moet doen. ik heb het idee dat mijn dierenarts nu zijn eigen weg gaat en niet overlegd met utrecht. heeft utrecht niet veel meer ervaring en de middelen in huis dan een "gewone" kliniek? kan ik maandag niet beter eerst utrecht bellen en vragen om hun mening?
wat zouden jullie doen? eerst toch utrecht bellen of niet? paard meenemen naar utrecht of verder behandelen bij huidige dierenarts?
ik weet het even niet meer....