Het begin vorig jaar, toen ik haar net gekocht had. Ze stond bij de oude eigenaren niet/weinig buiten (alleen los in de binnenbak), bij mij stond/staat ze overdag buiten. Ze kreeg last van kale plekken op de benen. Ik had toen de DA gebeld maar hij kon niks vinden onder de microscoop, toch vermoedde hij sterk dat het mijten waren dus moest wassen met een of ander goedje (imoverol?). Leek goed te gaan tot in de lente weer kale plekjes, eerst op de benen toen ook op het hoofd. Dat bleek toen schimmel en weer mijt te zijn, dus weer wassen plus een injectie tegen mijt.
En nu, wéér kale plekken, en heel veel jeuk! Als de deken eraf gaat moet er eerst overal uitgebreid gejeukt worden en met deken wringt ze zich in alle houdingen om maar te kunnen jeuken....
Dus DA bij gehad en een injectie gekregen.
Heb met de DA overlegd en die zei dat het recept voor mijt donker, vochtige omgeving (broeien) en warmte is. Dus vaker even het dek af, met veel regen paard langer op stal houden. Optie was ook nog om te scheren, omdat ze lang nat bleef na het rijden of in de regen staan (wat dus weer ging broeien)
Maar nu mijn vraag, zij er nog meer manieren hoe ik dit zo goed mogelijk elk jaar kan voorkomen? En wb scheren, zou het helpen om de jeuk ook wat minder te maken? Iemand ervaring mee?
Is een beetje lang verhaal geworden, respect als je alles gelezen hebt

geschoren benen worden nat en zijn daardoor veel gevoeliger voor mok.
, ga proberen om op iedereen te reageren
Toevallig doe ik de opleiding klassieke homeopathie/natuurgeneeskunde. Je kan natuurlijk ook de gezondheid van je paard verhogen, waardoor de kans dat hij mijten krijgt minder groot wordt. Maarja..