de volgende dag was hij al wat allerter. nog wel verhoging maar hij at weer. lopen gaat in het begin moeilijk maar daarna loopt hij redelijk mee. been is nog niet slanker. de dierenarts had contact gehad met de uithof. het been staat los van het vocht wat hij in zn buik had. het was dus acute einschuss. iets wat ze beide gek vonden aangezien hij nog op een onderhoudsdosis prednison stond. de dierenarts dacht aan een tumor in zn buik
ik kreeg de keus, dit een paar dagen aanzien in de hoop dat het verbeterd en dan doorzetten en kijken hoe lang het goed gaat. of ze gaan een echo en foto maken van zn buik en op zoek naar een tumor. ik heb ervoor gekozen om het even nog een paar dagen aan te kijken. nu las ik op internet dat een paard ook een einschuss kon krijgen door letsel. verstapping of trap. dit was volgens de DA onzin. 1,5 dag voordat hij een dik been kreeg, stond hij gigantisch met beide achterbenen te trappen. richting en tegen het andere been, hard op de grond en hij stond aan beide benen flink te bijten. hij heeft een tijdje terug korstjes gehad en hiervoor moest ik hem scheren en wassen met sebaciel. ( was niet duidelijk uit schraapsel of hij mok of mijten had). voordat het gedoe met zn buik begon, stond hij ook te trappen maar ik kon hem vanwege de vorst niet wassen. de DA heeft de korstjes gevoelt en had me aangeraden hem toch voor de zekerheid te wassen. maar ja, toen kwam hij bij de uithof te staan dus het lag voor deze week in de planning. en nu, nu stond hij dus te trappen en te bijten en 1-1,5 dag later staat hij met een dik been. ik vind dit allemaal heel toevallig. ik denk dat hij een wondje heeft gekregen door het trappen of dat mijten/mok dit veroorzaakt hebben. dacht eigenlijk een blessure in zn been door het trappen, hij heeft aan dat been al eens een blessure gehad bij zn koot maar goed, dat kon niet volgens de DA...
de DA en de uithof vinden het allemaal te toevallig dat hij dit nu net na zn buik-gedoe heeft en ondanks dat hij prednison kreeg. het kon wel maar de kans was klein.
iemand een idee? loop ik nou zo erg uit mn nek te kletsen of kan het wel degelijk door mijten/mok/trappen komen?