Mijn pony, haflinger, heeft een paar maanden geleden een hoefzweer gehad, dierenarts bij gehad want ze kon opeens niet meer op het been staan.
Deze behandeld en samen met de hoefsmid later besloten er weer een ijzer onder te doen (pony heeft erg gevoelige hoeven). Dit is een maand goed gegaan totdat ze weer wat begon te kreupelen, geweekt maar de zelfde/nieuwe zweer zette toch door. Weer dierenarts bij gehad. Dit was in november, ik heb toen besloten haar een tijd stil te zetten. Vorig voorjaar en zomer ook al veel geklungeld (inclusief hoefbevangen). 2014 was een jaar van toppen en dalen zullen we maar zeggen. Nu zie je er al een heel lange tijd niets meer van, maar toch vind ik het opbouwen, ijzers eronder etc. lastig te bepalen. Als het aan de dierenarts had gelegen had ik 2 weken nadat de zweer eruit was alweer gereden. Mijn plan was een deze weken laten bekappen (hoeven worden lang) en van het voorjaar weer ijzers onder te zetten..
Opbouwen met rijden vind ik nu ook erg lastig..
Ik weet dat jullie geen dierenartsen zijn en vanaf het scherm niet zo veel kunnen zeggen, maar wat is jullie mening erover? Hou het alsjeblieft rustig, afgelopen jaar was niet echt een feestje voor me.
p.s. ze tikt ook erg snel een ijzer eraf..