Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Oliiviia schreef:Ik denk dat mijn pony mij rond de 1000-15000 euro aan DA heeft gekost op 7 jaar tijd.
Dat is dus niet enormveel (wel zonder medicatie bijgerekend en die krijgt ze nu elke dag)
En in die tijd heeft ze een serieuze peesblessure gehad (foto's en echo's gemaakt) en heel wat bloedonderzoeken gedaan voor haar Cushing.
Dus ik denk dat je met je potje wel toekomt
Natuurlijk kan je altijd pech hebben!
moyra schreef:Ik reken altijd op een rekening van minimaal 1000 euro als ik een kliniek binnen wandel met mijn paard![]()
Alles eronder valt dan mee.
De afgelopen 2 jaar heeft mijn pony 7000+ gekost aan dierenarts kosten en dan heb ik de 6 jaar ervoor nog niet mee gerekend
joyenbeau schreef:Oliiviia schreef:Ik denk dat mijn pony mij rond de 1000-15000 euro aan DA heeft gekost op 7 jaar tijd.
Dat is dus niet enormveel (wel zonder medicatie bijgerekend en die krijgt ze nu elke dag)
En in die tijd heeft ze een serieuze peesblessure gehad (foto's en echo's gemaakt) en heel wat bloedonderzoeken gedaan voor haar Cushing.
Dus ik denk dat je met je potje wel toekomt
Natuurlijk kan je altijd pech hebben!
Allereerst bedankt voor de reactie. Maar heb je misschien een nulletje teveel gedaan bij de 15000?
ponyparadijs schreef:Tja hier is de afgelopen 5 jaar aan dierenarts kosten toch gauw al meer dan 10.000 euro geweest.
Afgelopen juli een operatie van bijna 2700 euro.
En daarnaast nog een peesblessure. Van zo'n 4000 euro.
En dan komen nog de kleine bezoekjes erbij.
Met een potje van 5000 euro heb je een mooi begin.
En dan hoop je gewoon deze nooit te hoeven gebruiken.
De dure dingen kan je uiteraard zelf voor kiezen.

bigone schreef:Hangt er van af, ga je je paard ook verzekeren voor ziektekosten(wel goed in verdiepen want er zitten haken en ogen aan) , ga je echt alles op alles zetten als het toekomstige paard bvb door ernstige koliek weinig kans maakt en zo zijn er nog wel meer dingen die er toe kunnen doen. Er is een spreekwoord wat voor de meesten hier op gaat: Mensen met paarden hebben de hemel op aarde maar als ze sterven valt er niets te erven.
Sky_As schreef:Het is natuurlijk ook net hoever je het zelf laat komen.
Wij hebben in het verleden 1 keer een paard laten opereren aan koliek, ruim 4600 euro lichter.
De eerstvolgende met koliek welke geopereerd moet worden, krijgt een spuitje..... (ik begrijp dat dat niet voor iedereen op deze manier geldt, en op het moment dat dat niet het geval is, zul je dus inderdaad moeten zorgen voor voldoende spaargeld)
Ik denk dat je met 1500-2000 euro een heel eind komt. Hiervan kun je de "standaard" behandelingen betalen (verkoudheidje, eventuele pees-scan/kreupelheidsonderzoek).
overige dingen zul je altijd moeten bekijken of het je de kosten waard zijn.