Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
amie1965 schreef:4-5 maand op stalrust? dat op zich al lijkt me een enorm probleem..... hoe doet ze het tot nu toe?
Enige ervaring die ik heb hiermee is van vrienden met een paard met n scheur in t hoefbeen en die leeft niet meer....
Denk dat het enorm moeilijk is om de ene scheur met de andere scheur te vergelijken, jouw DA is waarschijnlijk de enige die antwoord kan geven op je vragen.
noorhermans1 schreef:Mijn pony had een scheurtje in het hoefbeen, precies aantal maanden weet ik niet meer zeker..
Maar hier ook 3/4 maanden buxrust. Daarna mocht ze naar buiten en dit moesten we uitbouwen van een heel klein stukje ( stal grote zodat ze niet in 1x los gaan) en dan uit eindelijk hele wei. Dit heeft ongeveer 2/3 maanden geduurd. Al die tijd speciaal beslag met leer. Daarna zijn er controle foto's gemaakt en was de breuk genezen. Wij zijn idd rustig begonnen met longeren en opbouwen met rijden, pony had 6/7 maanden stil gestaan. Wij hebben der een tijdje op speciaal beslag gehouden ( 5 weken ong. omdat ze er net een week onder zaten voordat we groen licht kregen)
Inmiddels is het al een tijdje geleden, pony staat nog wel op ijzers met een dubbele lip maar wij gaan het risico niet nemen om haar ervan af te halen. Pony kan uiteraard alles weer.
Ik mag van de DA wel met haar stappen omdat ze hier geen last van heeft, ze heeft pas last in draf op een harde ondergrond, in de zandpadock is ze zuiver. 
Cavalia schreef:De foto's waren goed. En we hadden weer groen licht gekregen. Helaas mocht het maar 2 weken duren. Afgelopen maandagmiddag heb ik haar in laten slapen.
Ze was weer heel erg kreupel en de dierenarts durfde voor 95% zeker te zeggen dat het scheurtje weer terug was. De kans op volledig herstel was 20% en dat was al optimistisch. Bovendien was er veel kans op artrose vorming waardoor ze alsnog pijn zou blijven houden. Ik heb hierdoor dus besloten haar in te laten slapen, dat was het beste voor haar.
Bedankt voor je interesse!