Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sizzle schreef:Als een vitaminespuit een duidelijk effect heeft op het paard, dan moet men zich eens goed achter de oren krabben over het voerbeleid. Dan miste het paard dus wat anders zou het overbodig geweest zijn.
Een inhaalslag is altijd slechter dan doorgaand goed uitgebalanceerd voedsel.
Mijn voerbeleid voor mijn shetlander en haflinger is zomers gras, swinters hooi, niet meer niet minder.xSogno schreef:Paarden hebben dagelijks vitamines nodig, heel veel vitamines in een keer is helemaal niet nuttig en heeft geen lange termijn effect... Het meeste van die spuit wordt gewoon weer uitgeplast.
Bubbleee schreef:Sizzle schreef:Als een vitaminespuit een duidelijk effect heeft op het paard, dan moet men zich eens goed achter de oren krabben over het voerbeleid. Dan miste het paard dus wat anders zou het overbodig geweest zijn.
Dan verschillen wij toch van meningMijn voerbeleid voor mijn shetlander en haflinger is zomers gras, swinters hooi, niet meer niet minder.
Ze komen niets tekort en zijn nog nooit echt ziek geweest.
Er wordt niet intensief mee gereden oid. Ik zie het namelijk niet zitten om mijn paard vol te proppen met basisbrok, vitaminebrok, wat voor brok dan ook. Een extra'tje op zn tijd vind ik wel kunnen.
Het zal allemaal wel een goede werking hebben, maar ook aan ieder voordeel zit z'n nadeel.

Bubbleee schreef:Sizzle schreef:Als een vitaminespuit een duidelijk effect heeft op het paard, dan moet men zich eens goed achter de oren krabben over het voerbeleid. Dan miste het paard dus wat anders zou het overbodig geweest zijn.
Dan verschillen wij toch van meningMijn voerbeleid voor mijn shetlander en haflinger is zomers gras, swinters hooi, niet meer niet minder.
Ze komen niets tekort en zijn nog nooit echt ziek geweest.
Er wordt niet intensief mee gereden oid. Ik zie het namelijk niet zitten om mijn paard vol te proppen met basisbrok, vitaminebrok, wat voor brok dan ook. Een extra'tje op zn tijd vind ik wel kunnen.
Het zal allemaal wel een goede werking hebben, maar ook aan ieder voordeel zit z'n nadeel.
Jelleee schreef:Volgens mijn veearts heeft het meer nut om elke dag een vitaminebrok (of vitamine supplement) te geven, in plaats van een hele stoot vitamines in 1 keer. Het meeste plassen ze dan toch weer uit.
Nikass schreef:Mijn paard krijgt een halve maatschep muesli per dag, en dat weegt nog niet eens een halve kilo. Mijn dierenarts vindt het prima zo en pleit ervoor om niet meer te geven. Dus ik snap al die grote hoeveelheden niet die ik steeds lees. Of begrijp ik jullie verkeerd?