Wat zo allemaal in paarden EHBO kit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

littled28

Wat zo allemaal in paarden EHBO kit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 17:27

hey,

Ik vond hier geen topic over dus:
Nu mijn 2paardjes zijn verhuist naar onze eigen weide en stal wil ik daar graag eens een EHBO kitje leggen. Ze stonden vroeger op een manege dus daar was altijd het nodige maar nu niet meer. Ze kunnen altijd buiten op de piste en in de stal(gezamenlijk met 2).Ze durven nogal eens zot doen en spelen en dan heb ik wel eens dat er eentje met een wondje afkomt. Dus zou ik daar graag een EHBO kit leggen.
Alleen weet ik niet goed wat daar allemaal in moed. Ik heb al een schaar en isobetadine zalf, ook verband maar welke breedte moet dat zijn?
Voor de rest weet ik het niet goed. Weten jullie nog enkele dingen?

Ook had ik op bokt ergens gelezen van iemand die een algemene wondzalf zelf maakte, maar ook dit recept vind ik niet meer terug. Weet iemand een goed recept hier voor?

Alvast bedankt!!
Grtjs littled28

manou_diablo

Re: Wat zo allemaal in paarden EHBO kit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:31

Bij mij op de manege hebben ze eerste hulp zalf, weet niet van welk merk of waar het vandaan komt maar dat smeren ze altijd op de open wondjes. Het werkt heel goed!

littled28

Re: Wat zo allemaal in paarden EHBO kit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 17:32

ja ik zoek dus wat die zalf is :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:45

Voor de inhoud van EHBO kist kun je eens in deze lijst kijken:
search.php?keywords=EHBO&terms=all&author=&fhk=on&fid[]=3&sc=0&sf=titleonly&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken

!Niet de link volgen, maar die even kopiëren en in je browser plakken, anders vind je niet de juiste topics! Bokt struikelt over het [] in de link....

Al deze topics gingen over de vraag wat er in de EHBO kist moest. Misschien kun je daar al heel wat uithalen!

Op de wiki staat ook nog iets over EHBO, met een foto erbij van wat er in zo'n kist moet: http://www.bokt.nl/wiki/Bestand:EHBObenodigdheden.jpg
http://www.bokt.nl/wiki/EHBO

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:27

Ik zocht net informatie wat er in een ehbo kist moet op stal.