Hoefschoenen of plakbeslag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flyskyhigh

Hoefschoenen of plakbeslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 16:24

Wat is het handigste wanneer je veel met paard over het verharde rijd, hoefschoenen of plakbeslag?
Rond welke prijs moet je denken voor elk en na hoeveel tijd moeten er nieuwe komen?

Pluttersput

Re: Hoefschoenen of plakbeslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:50

Ik hoorde van een smid dat plakbeslag nooit lang blijft zitten. Hij moest bij iemand bijna elke week terug om het er nieuw op te zetten.
Voor mijn knollies ga ik in t voorjaar hoefschoenen kopen. Zitten rond de 100 euro per stuk :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:56

HAR -> BEH

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:21

We hebben een jaar lang plakbeslag gehad. Het bleef zo'n 10 weken zitten. Maar op het laatst niet meer. Dat komt omdat je uiteindelijk de hoefwand beschadigd door de lijm. Bovendien is het duur.
Niet goed dus. Nu heb ik alweer een half jaar hoefschoenen en dat bevalt super.
wel aan laten meten zodat je zeker de goede maat hebt !!
ik heb de equine fusion schoenen. Maar het ligt erg aan hoe je paard loopt, hoe zwaar hij is i.v.m. slijtage zool, waar je rijdt welke schoen je neemt.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:22

Wie kan hoefschoenen aanmeten. Kan elke hoefsmid dat

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:36

Ik gebruik hoefschoenen sinds december 2013 (merk cavallo) en ik ben er erg tevreden over. Ik gebruik ze de ene week meer dan de andere maar ga maar uit van gemiddeld 3 x per week. En ze zijn nog niet op!
Ik heb ze toen gekocht bij epple jack, op hun site staat wel een tabel hoe je de hoef moet meten voor de juiste maak. Ik gebruik nog wel van die "sokken" en zo'n extra bodem voor betere demping.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:40

Ik heb met beiden ervaring maar zit nu op de telefoon te pielen, dus zet even een 'stipje' en reageer later.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:55

Nee, niet elke smid kan hoefschoenen aanmeten.
en ondanks een maattabel kun je toch nog de verkeerde schoenen kopen die draaien of toch niet passen bij de hoefvorm van je paard.
lennard denkhaus is een hele goede hoefverzorger die ook hoefschoenen aanmeet. En volgens mij doet spirithorses (bij maastricht in de buurt) het ook.
even rondneuzen en zoeken op internet.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:08

Ok thnx

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:12

Er zijn een aantal mensen die voor www.hoofwear.com hoefschoenen komen passen aan huis, ik ben er een van. Ook zijn er wel wat hoefsmeden die het doen maar meestal hebben die niet zo'n groot assortiment. Het voordeel van hoefschoenen is dat je ze alleen aan doet als het nodig is.