Metazoa?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Metazoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 19:42

Hoi Bokkers! :D

Ik wil graag de overstap gaan maken naar voer met weinig suikers etc met mijn Friese merrie. Dit omdat zij zomereczeem heeft en door voer schijnt dat haast te kunnen verdwijnen. Dit wil ik weleens uitproberen :)
Nu wilde ik eerst de Friesche brok gaan voeren. Want dat scheen goed te zijn voor paarden met eczeem en grotere kans op mok en mijten etc..
Alleen kwam ik nu door een stalgenootje Metazoa tegen. Dat klinkt allemaal heel positief en in een folder die ik er van kreeg stond ook dat paarden met eczeem daardoor soms geen eczeem meer hebben. Is dit echt waar of is dit overdreven? En zijn er Bokkers met ervaringen met Metazoa? Hoeveel moet je je paard daarvan geven? En zou ik dan de Metazoa SuperFit Broxxx moeten geven of de Metazoa SFB of de Metazoa HP23? En luzerne erbij?

Momenteel voer ik Subli. Als ze heeft gereden een halve kilo 'basisbrok' en een halve kilo 'muesli met kruiden'. 'S ochtends krijgt ze ook nog ongeveer een kwart kilo 'basisbrok' en een kwart kilo 'muesli met kruiden'. + wortels :)

Graag advies, haha :)

Joki

Re: Metazoa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:49

Ik voer metazoa vooral om de pony's die weinig biks krijgen wel genoeg vitamine te geven. De eczemer heeft nog steeds eczeen. Niet minder dan eerder (van marstall kreeg ze wel erger eczeem ). Het wordt gecombineerd met cavalor pianissimo. Ze doen het er goed op maar de claims van metazoa zelf wat het allemaal zou doen. Nee dat niet

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 19:53

Hmm, dat had ik ergens al verwacht. Eczeem gaat niet zomaar weg... Maar goed.
Mijn paard valt wel snel in, daarom twijfel ik ook. Met dit voer doet ze het op zich goed. Maar minder suikers/eiwitten is altijd goed, toch?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:01

Mijn hele grote die eenvoudig vermagerde, kon ik absoluut niet op dit voer houden. Dus wat dat betreft is het uittesten. Aan de andere kant de pony's en mijn paard worden er niks dunner op

maar als tevreden bent over je voer waarom dan veranderen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:19

Probeer de zoekfunctie eens er is een metazoa topic met ik geloof wel 50 bladzijden :-)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 21:25

Ik ga even kijken, bedankt.

En ja, ik vind mijn voer van nu prima. Alleen ik zou best willen werken aan de eczeem (als het werkt). :j