Ik wil graag de overstap gaan maken naar voer met weinig suikers etc met mijn Friese merrie. Dit omdat zij zomereczeem heeft en door voer schijnt dat haast te kunnen verdwijnen. Dit wil ik weleens uitproberen

Nu wilde ik eerst de Friesche brok gaan voeren. Want dat scheen goed te zijn voor paarden met eczeem en grotere kans op mok en mijten etc..
Alleen kwam ik nu door een stalgenootje Metazoa tegen. Dat klinkt allemaal heel positief en in een folder die ik er van kreeg stond ook dat paarden met eczeem daardoor soms geen eczeem meer hebben. Is dit echt waar of is dit overdreven? En zijn er Bokkers met ervaringen met Metazoa? Hoeveel moet je je paard daarvan geven? En zou ik dan de Metazoa SuperFit Broxxx moeten geven of de Metazoa SFB of de Metazoa HP23? En luzerne erbij?
Momenteel voer ik Subli. Als ze heeft gereden een halve kilo 'basisbrok' en een halve kilo 'muesli met kruiden'. 'S ochtends krijgt ze ook nog ongeveer een kwart kilo 'basisbrok' en een kwart kilo 'muesli met kruiden'. + wortels
Graag advies, haha