Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
teunie99 schreef:-Waarom loopt jou paard wel of niet op ijzers?
De paarden waar ik fanatiek mee reed gingen op ijzers. Paarden waar niet mee gereden werd liepen zonder ijzers.
-Heb je bij je keuze rekening gehouden met het milieu?
Nee
-Heb je positieve of juist negatieve ervaringen met hoefijzers?
Voornamelijk positief. Mooiere bewegingsafloop.
-Heb je je paard het hele jaar door op ijzers staan of bv niet in de winter? en waarom heb je die keuze gemaakt?
Als ze op ijzers stonden dan bleven ze het hele jaar op ijzers. Anders lopen ze gevoelig als je de ijzers er zomaar afhaalt.
teunie99 schreef:Voor school moet ik een sectorwerkstuk maken. Mijn sectorwerkstuk gaat over hoefijzers omdat ik zelf later graag hoefsmid wil worden. Mijn onderzoeksvraag is: wanneer moet een paard op hoefijzers lopen?
omdat wij in ons werkstuk ook de mening van ervaringsdeskundige moeten gebruiken leek dit mij een mooie oplossing.
daarom heb ik een paar vraagjes voor jullie:
-Waarom loopt jou paard wel of niet op ijzers?
Proefondervindelijk vastgesteld dat het paard kan doen wat ik vraag zonder ijzers of andere vormen van hoefbescherming.
Ga ik iets doen wat buiten die marge valt, sla ik er ijzers onder. Ook proefondervindelijk vastgesteld dat paard prima met deze wisselingen om kan gaan.
-Heb je bij je keuze rekening gehouden met het milieu?
Het milieu is voor de milieu-freaks. Tegen de tijd dat we alle factoren bij elkaar kunnen vegen, praten we verder...
-Heb je positieve of juist negatieve ervaringen met hoefijzers?
Het probleem zijn niet de hoefijzers maar de vakkundigheid van degene die ze eronder timmert!
-Heb je je paard het hele jaar door op ijzers staan of bv niet in de winter? en waarom heb je die keuze gemaakt?
Ik heb op dit moment geen ijzers onder mijn paards voeten en er zijn geen plannen in de maak die ijzers noodzakelijk maken.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Citaat:-Waarom loopt jou paard wel of niet op ijzers?
Citaat:-Heb je bij je keuze rekening gehouden met het milieu?
Citaat:-Heb je positieve of juist negatieve ervaringen met hoefijzers?
Citaat:-Heb je je paard het hele jaar door op ijzers staan of bv niet in de winter? en waarom heb je die keuze gemaakt?