Sinds een paar weken terug zie ik dat mijn paard veel last heeft van jeuk aan haar hoofd/ hals. Ik heb geen idee hoe dit komt omdat zomereczeem niet logisch is in de winter. Ik vraag me dus af hoe ik dit op kan lossen. Wassen met groene zeep zou tegen vlooien moeten helpen maar dit haalt natuurlijk wel de natuurlijke vetlaag weg. Of wassen met betadineshampoo of teershampoo?
wat voer je? jeuk kan komen door te veel eiwitten. mogelijk is er dus iets in je voer wat hij te veel krijgt / niet goed op reageerd
jorretje
Geplaatst: 11-01-15 11:29
Niets verandert in de voeding? Weet je zeker dat het geen luizen of mijten zijn? Wassen met groene zeep of betadine shampoo zal ik niet doen! Eerst achter halen wat het nou is en dan daarvoor behandelen. Als het beestjes zijn is dat wassen met bye myte (niet uitspoelen) of kan je er ook voor kiezen te behandelen met frontline combo. Als je er zelf neit uitkomt of het neit zeker weet echt een veearts erbij halen, niet gaan klooien.
jippie5
Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-15 11:30
unihorses schreef:
wat voer je? jeuk kan komen door te veel eiwitten. mogelijk is er dus iets in je voer wat hij te veel krijgt / niet goed op reageerd
Ze krijgt 2 plakken hooi per dag en een heel klein beetje biks. In de ochtend krijgt ze seniorenvoer (soort slobber met wat pulp. Ze krijgt ook iedere dag een stuk of 7 boterhammen. Denk je dat het hier aan zal liggen?